God morgen Godtfolk..
Har fått en del respons på denne, så jeg tror jeg tar ett felles svar til alle på denne måten..
Jeg har ikke et "ferskt" bilde av prosjektet, men slik så det ut da jeg hentet det hjem i våres:
http://s249.photobucket.com/user/runar500/media/Present%20Bikes/012_zps9da15ecf.jpg.html?sort=3&o=2Da manglet det bakhjul, som jeg nå har fått tak i. Scooteren er nå montert opp, slik at den kan trilles rundt. Jeg fikk IKKE med papirer, men jeg har ingen grunn til å tro at det er noe muffins for det, den var anonsert på finn, og selger hadde hatt den liggende i deler i 20 (?) år. Jeg har kontaktinfo til forrige eier.
Jeg hadde av sylinder igår. Stempel og sylinder ser meget bra ut, og jeg klarte ikke måle slitasje på sylindervegg. Likevel er det dårlig komp, jeg er ganske sikker på at nye stempelringer er nok, det er stor åpning mellom endene på ringene når jeg setter disse i sylinderen.
Det ER behov for å koste på denne, alt av wire'er og ledningsnett er det bare å bestille nytt fra f.eks
http://www.sip-scootershop.com, dette er slitent og ikke verd å fikle med..
Noen av dere spør om jeg vil selge. Svaret er egentlig "nei" der. Jeg vil heller ikke bytte den bort, men det begynner å gå opp for meg at livet har et begrenset antall dager og at om jeg noen sinne skal nå over alle prosjektene mine, må noen ofres på veien. Vespaen ligger dårlig an i så måte.
Som sagt; De som kan tilby meg en 1600 motor som starter og går fint, som jeg bare kan smekke rett inn i det gapende motorrommet på den ventende doningen, ligger best an til å stikke av med scooteren..