mai 05, 2025, 18:50:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Campingvogn til boble ?  (Lest 1547 ganger)
MariusNoss
Nybegynner
*
Rød Vw Boble 1969 og en Diamantblau 1970.

Vis profil

« på: august 13, 2013, 13:34:21 pm »

Hei alle sammen.

Har sett på finn.no og finner små campingvogner. De må jo bare være egnet for boble da de veier alt fra 300kg til 500 kg

I vognkortet på boblen min (1969) står det: Tillat totalvekt henger (m/brems): 650 kg. Tillat totalvekt henger (u/brems): 400kg.
Er det som oftes med eller uten brems på slike små campingvogner?
Hva burde man skjekke ved eventuelt kjøp av en sånn liten campingvogn?
Hvilken av de små campingvognene er det lurt og se extra på? Noen spesielle merker som skiller seg ut som er bra og ha bak en boble?

Hvordan få mer ut av en 1500 motor ? Tenkte og ta ut motoren i vinter og gå igjennom den. Hva bør jeg gjøre for og få den i bedre stand da den ikke går noe bra oppover og maks 80-90 på flaten med svak nedover.

Takk for alle svar. (Rett meg om eg har postet denne feil)
Loggført
SveinT
Supermedlem

Agder VW Klubb

Vis profil
« Svar #1 på: august 13, 2013, 17:30:16 pm »

Viss vekta er over 300kg vil jeg anbefale en med brems. Maks fart med henger over 300kg og uten brems er 60km/t, og det blir litt kjedelig i lengden.
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator

Motoren er det tydeligvis noe galt med. Den skal gå bedre enn det du beskriver, viss bare alt er i orden. Etter instruksjonsboken skal den gå 125km/t.
Grunnleggende sjekk er jo tenning, forgasser og ventilklaring. En kompresjonstest kan også være greit for å sjekke slitasje på stempelfjærer og utette ventiler.
Motoren behøver ikke ut for å gjøre noe av dette  Glad

* Tilhengervekt.JPG (43.47 KB, 615x588 - vist 213 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
MariusNoss
Nybegynner
*
Rød Vw Boble 1969 og en Diamantblau 1970.

Vis profil

« Svar #2 på: august 13, 2013, 21:32:56 pm »

Ventilane og stiften, bensinfilter, osv tror eg skal være bra. Det har eg gått igjennom men den yter ikke mer enn maks 100 med svak nedover bakke.. Da på motorveien i oslo der det går nedover.. Instrukjsonsboken sier 125 km/h ja.. Rart.

Kan vel ikke være 1200 motor på en 1500 blokk? Så er jo da en 1500 motor. Men er det som oftes brems på de små campingvognene ?

Tenkte meg og ta ut motor og girkasse i vinter for og ta en ordenklig overhaling. Sette motor på motorstativ og skjekke alt. Nye pakninger på alt osv, siden det lekker olje. Girkassen også lekker og treng nye pakninger. Men hva annet må jeg skjekke siden den ikke yter det den skal..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!