mai 05, 2025, 19:59:07 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
2.1L wasserboxer med akisal slakk på veiv
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 2.1L wasserboxer med akisal slakk på veiv (Lest 1122 ganger)
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
2.1L wasserboxer med akisal slakk på veiv
«
på:
august 23, 2013, 21:15:00 pm »
Driver og hjelper en med motorbytte i transporten han eier,
han kjøpte bilen uten motor men har fått tips om en 2.1l
som er til salgs for en billig penge,men han som eier motoren sa til han att
motoren hadde aksial slakk på veiva!?det er vel det som vi kaller endaslakk eller tar jeg feil?
og vet jo att motor må tas opp og nye lager osv må byttes,men er denne motoren noe og satse på?
har ikke så mye peiling på wasserbokser
Loggført
Vw 1302
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: 2.1L wasserboxer med akisal slakk på veiv
«
Svar #1 på:
august 23, 2013, 21:43:47 pm »
aksial slakk er vel det samme som endeslakk ja.
Aldri sett en en 2,1 WBX som har hatt noe endeslakk som har gjoert noe med blokka
hvis det ikke har vært byttet svinghjul og ikke shimset opp riktig.
Denne har 3 delt svinghjulslager og thruste delen til lageret kan lett sjekkes ved å ta ut simring og shims.
evt inspisere og shimse opp riktig.
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
Sv: 2.1L wasserboxer med akisal slakk på veiv
«
Svar #2 på:
august 23, 2013, 21:48:38 pm »
Nei motor er urørt i hvertfall av tidligere eier motor skal ha gått 203000 km
så da tar vi sjansen på att blokka ikke er skadet og begynner og plukke den fra hverandre
så fort vi får den!forlanger bare 700kr for den så er ikke så stor tap uansett!
men takk for hjelpa JØrn:)
Loggført
Vw 1302
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...