mai 05, 2025, 18:10:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Montere TMI trekk på baksete 1958 T-1.  (Lest 1105 ganger)
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« på: august 16, 2013, 16:01:34 pm »

Vesla i huset ønsker å være med på tur i bobla. Siden bilen ble relativt voldsomt musespist i vinter har ikke baksetet vært i bilen på en stund. Men nå skal jeg til pers.... Har kjøpt TMI trekk og paddinger og har trukket begge førerstolene og bunnen til baksetet. Derimot så gruer jeg litt for å gå løs på bakseteryggen. Sprekker er sveiset og noen fjærer er skiftet. De synlige "beina" på ryggen er lakkert og alt skal vel nå være klart for å trekkes. Hvis noen har noen knep/ tips å dele så hyl ut:-) Lurer også på om jeg burde legge papp under trekket på baksiden av ryggen? Originalt har 58 modellen ikke vinyl, men en slags huntonitt lignende plate på baksiden. På denne er det også festet noen slags skinner. Sikkert for å beskytte.... Tenker nok at disse skinnene aldri mer kommer inn i bilen min:-). Men har andre modeller (feks nyere bobler) papp under trekket på baksiden av ryggen?
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem

Rolf T. Kastenwagen

Vis profil
« Svar #1 på: august 16, 2013, 17:07:19 pm »

Hvis du ikke har bilde av trekket har du det ikke Gliser
På min 52 er det papp på baksiden og to skinner. Når sete legges ned blir dette beskyttelse for bagasje. Hvis det er skaitrekk på din gjør ikke det noe. Trenger du moralsk støtte for å montere trekket? Jeg har hatt av mitt trekk og sydd det på igjen etter vask.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: august 16, 2013, 19:47:07 pm »

Nå har jeg letet her og kan ikke finne noe bilde av trekket. Betyr det da at jeg ikke har noe trekk? Da var det jo dumt at jeg tok av (og kastet) det som musefamilien hadde ødelagt....
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: august 25, 2013, 16:27:24 pm »

Ok.
Endte opp med å gjøre følgende:

Her et bilde av orginaltrekket..

Her ser man spilene på baksiden. Det som ikke kommer like godt frem av bildet er at spilene sitter på en slags pappplate som er sydd som en del av trekket. Denne plata har også identisk farge som vinylen på resten av trekket.

På det nye TMI trekket er det kun vinyl på baksiden så det jeg da i utgangspunktet lurte på var om jeg kunne legge under papp på samme måten som den som er under ryggen på førerstolene.
Det var det jeg gjorde, da jeg ikke helt greier å se poenget i å forsøke å sy over papp plata fra orginaltrekket....
Så nå ser seteramma slik ut...

Lakkerte de synlige "føttene" på ryggen i samme farge som rattet og de andre delene jeg har lakkert inni bilen. En farge svært tett opptil fargen som er på knottene på dashbordet.
Plata som jeg la under er ca 3-4 mm tykk og heter Ranitt. Dette er noe slags undertak greier fra byggevarebutikken. Tåler fukt godt og er passe stiv

Paddingen har jeg limt til fjærramma i håp om å slippe at trekket drar den med seg inn under montering.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!