mai 04, 2025, 09:22:35 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Trimming av 1500 motor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Trimming av 1500 motor (Lest 1343 ganger)
vinju
Medlem
Innlegg: 104
Bosted: Knapper , Nord-Odal
Trimming av 1500 motor
«
på:
september 27, 2013, 21:53:40 pm »
Jeg har en tanke om å skremme opp en 1500 motor , men fortsatt kjøre med singelport topper. Noen som har noe forslag med kam,vipper,? så for meg to enkle forgassere. Skal ikke ha noen reser men noe mer enn de 44hk som er der Bilen er en 67 modell type 1 1500
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Trimming av 1500 motor
«
Svar #1 på:
september 27, 2013, 22:09:43 pm »
1:1.25 vipper med original kam, hvis du ikke skal putte mye jobb (og penger) i toppene. Og høyere kompresjon.
Blokka på 1500 tåler visst ikke så mye trimming som seinere blokker gjør.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
vinju
Medlem
Innlegg: 104
Bosted: Knapper , Nord-Odal
Sv: Trimming av 1500 motor
«
Svar #2 på:
september 28, 2013, 10:40:21 am »
Takker for svaret, jeg tenkte å pusse litt i toppene så den får litt bedre pust
Trond
Loggført
Christer Folke Westlund
Medlem
Innlegg: 104
Bosted: Kongsvinger
Sv: Trimming av 1500 motor
«
Svar #3 på:
oktober 04, 2013, 21:43:52 pm »
Øih Trond.
Jeg har bygd en motor med orginal kam og med løftere.
Ble trivelig motor.
Viktig å passe på vippearmsgeomtrien. Det er ikke plug'n'play,
uansett hva du hører.
Porting gjorde stort monn på motoren jeg har i 02'n i dag.
Så - porting, løftere og to enkle gassere vi resultere i en kvikkere
kjøremotor, helt klart.
Loggført
Christer Folke Westlund
Führer - Rattling Pistons - RP13
Kongsvinger
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...