Her en dag så bestilte jeg sertifikat på bilene mine fra Wolfsburg museumet. Siden ingen av mine er originalbiler så er det nå begrenset med nytte, men jeg tenkte det kunne være enda en ting som var kjekt å ha (i fem minutter før de havner i en perm langt inne i arkivet).

Det har nå morret meg mer enn fem minutter allerede, og er ren valuta for pengene. Jeg har sendt mail til Volkswagen for å få bekreftet at dette stemmer.
Det begynner så fint... Navnet mitt er der, rammenummeret, modell, motorstørrelse. Det stemmer sikkert, så kommer fargen. L 378 Prairie Beige

Min bil er jo svart, den var såfall det før den ble kalkblåst. Det var ikke spor av noe annet på bilen, greit nok at den nok har vært slipt ned en gang før men ikke flekk var noe annet enn svart. Merkelig..
Leser videre, bygget den 1 oktober og forlot fabrikken 22 oktober, det herrens år 1956. Jo, høres fornuftig ut siden den er registert første gang i norge 9 november. Det er vel kanskje tiden det tok å kjøre semien opp til Norge, gjort bilen klar og levert til kunden på den tiden, men kanskje ikke om den skal via midtøsten?

Det er det da vettu, midtøsten... Jeg kommer til Bestimmungsort.. bestemmelsested alså. IRAN!? Jeg skjønner ikke noe, i følge selger skal min bil ha vært politibil i Oslo i sine yngre dager. Dette har jeg dessverre ikke fått bekreftet, for biltilsynet har ikke papirer lengre bak enn 1965. Forresten.. Hvem kan jeg ringe til for å finne resten?
Så det som jeg i alle år har trodd var en sort politiboble fra Oslo, er kanskje Iran-stridsvogn med rette fargen for kamuflasje i ørkenen?? Jaja-la gå!