Det er en jungel med masse produsenter, nye og gamle produksjoner du beveger deg inn i

De nye KS lagerne har gode og dårlige egenskaper. Det positive er at de ikke kliner seg slik normale lager gjør. De lever uten varmegang med negativ lagerklaring. Det negative er att de ikke har stålinnlegg. Og som kjent beveger lagerbukkene på type 1 seg en hel del. Og uten stålinnleggene blir midtre lager slitt bort i endene. Noe som over tid gjør lageret trangere.
Så min konklusjon er at jeg ikke hatt betenkeligheter med å bruke de i en motor med veldig hyppige åpningsintervaller. Da snakker jeg maks 100 mil mellom hvert lagerbytte. I en motor som skal leve evig er de NO GO!
Ellers ville jeg satt kriteriene til at midtre lager skal være med stålinnlegg. Og ha oljesporet mot veiven. Slik at rådene ser konstant trykk. Mahle har oljesporet mot lagerbukken. Og oljen kommer bare gjennom til rådene da smørehullene ligger på linje.
De som har produsert slike lager (som jeg har vært borti) er:
KS
Klemex
Silverline
Metal leve
Glyco
Hva trenger du? Jeg har pr i dag 197 lagersett av eldre årgang på hylla. Men det meste er for slipte veiver dessverre.