tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« på: desember 17, 2013, 18:32:56 pm » |
|
Hei er det noen som har 2 stk alu 90 graders bend i 2.5 toms eller runt den dimmen til salgs!
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1 på: desember 18, 2013, 18:42:12 pm » |
|
Norsk Stål har nok sånt, evt annen grossist. Jeg hadde bare en 180° i rustfritt stål
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #2 på: desember 18, 2013, 20:12:21 pm » |
|
Takk for tipset 
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: desember 18, 2013, 20:19:17 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #4 på: desember 18, 2013, 20:49:44 pm » |
|
Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #5 på: desember 18, 2013, 20:50:16 pm » |
|
Biltema har 3" - http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Filter/Luftfilter/Aluminiumsror-for-sportluftfilter-33227/
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #6 på: desember 18, 2013, 22:22:57 pm » |
|
takk for flere tips! tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem! biltema rør blir for stor diameter, skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:) friskt stjålet fra shag!
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #7 på: desember 18, 2013, 22:46:57 pm » |
|
Ser bra ut det der!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #8 på: desember 18, 2013, 23:07:05 pm » |
|
takk for flere tips! tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem! biltema rør blir for stor diameter, skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:) friskt stjålet fra shag!
Hvilke manifolder har du tenkt å bruke?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #9 på: desember 19, 2013, 00:55:02 am » |
|
Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger.
Dette må du nesten utdype?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #10 på: desember 19, 2013, 08:25:03 am » |
|
Jeg bruker 2mm rør og de har så langt holdt for litt over 2 bar:  Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #11 på: desember 19, 2013, 11:15:14 am » |
|
Nå var det hvorfor flowen i kina-rør er så mye dårligere enn et som er laget i en annen verdensdel jeg var nysgjerrig på. Denne påstanden til tross for at den innvendige diameteren naturlig nok er mindre på det "bra" røret enn på kinarøret, som er tynnere i godset 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #12 på: desember 19, 2013, 16:21:02 pm » |
|
Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger.
Dette må du nesten utdype? Tynt gods i kinarørene gir et mindre stabilt rør. overflaten innvendig i de dyre rørene er også bedre med tanke på flow. Bend er det størst forskjell på, et bend man lager selv ved å kappe "kakestykker" og sveiser i hop har dårligst flow, så kommer kinarørene som ofte er bøyd i vinkel og til slutt industrielle rør som gjerne er støpt i vinkel og har riktig bøy for å gi best mulig flow. Pris henger sammen med kvalitet her.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #13 på: desember 19, 2013, 16:43:23 pm » |
|
takk for flere tips! tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem! biltema rør blir for stor diameter, skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:) friskt stjålet fra shag!
Hvilke manifolder har du tenkt å bruke? den bøyen jeg skal ha skal på en type4 2L motor med blandingsbokser runt 1.5 liter! men har tenk litt mere på dette og er usikker på om jeg i det hele tatt trenger og gjøre dette, ser jo mange biler som har en vanlig T skjøt og dem går da bra
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #14 på: desember 20, 2013, 01:24:52 am » |
|
Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #15 på: desember 20, 2013, 08:15:18 am » |
|
Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene.
Dråper? Det må våre for dem som henger en forgasser i enden av turboen. Her snakker vi luft og hastighet og da er aldri en T en fordel. Derfor er det sveiset inn en V i mitt T kryss og arealet reduserer gradvis ned mot innsugsventilen. Dette utgjorde relativt store forskjeller sammenliknet med min gamle T med originale innsug som var portet så mye det lot seg gjøre. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #16 på: desember 20, 2013, 11:35:57 am » |
|
Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene.
Dråper? Det må våre for dem som henger en forgasser i enden av turboen. Her snakker vi luft og hastighet og da er aldri en T en fordel. Derfor er det sveiset inn en V i mitt T kryss og arealet reduserer gradvis ned mot innsugsventilen. Dette utgjorde relativt store forskjeller sammenliknet med min gamle T med originale innsug som var portet så mye det lot seg gjøre. -BB- HeHe.. stemmer det.. gjorde det selv, så jeg tenkte ikke på at de fleste sender luft gjennom :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|