Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« på: januar 01, 2014, 20:37:41 pm » |
|
Noob når det gjelder trimming så ikke heng meg for ord og uttrykk.
Den store dagen var kommet, nybygd motor skulle startes for første gang. 1915 med spanske weber 44 idf, kjøpt nye for 4-5 år siden men de har ligget innendørs i 20 grader innpakket i plastposene de kom i. Elektrisk bensinpumpe med regulator som jeg ikke helt har stilt inn enda men det kommer bensin i slangene nok til den skulle startet.
Oppdaget at høyre gasser ikke spruter bensin ned i gasseren, venstre funker fint, bilen "starter" med bensin rett ned i gasser. Spruter ikke bensin i noen av "kammerne" når jeg gir gass, dvs problem med aks pumpa eller tilførselen.
Koblet først luftslange med blåsespiss på nippel hvor bensinslange skal og kjørte 3 bar luft inn i gasser. Trykket på måleklokka står fast, uansett om jeg gir gass o.l. Potte tett.
Demonterte gasser og begynte med å skru løs aks pumpa, knusk tørt både foran og bak belgen, mener å huske på tidligere solex overhalinger at her skal det ha vært bensin.
Hvor starter jeg feilsøkingen ? Trenger tips og sprengskisser, har ikke lyst å demontere hele gasseren dersom feil er åpenbar. Skal google men vet at det her inne er mange som sitter på info som kan hjelpe meg.
Hvor går bensinen først ? Jeg må begynne å demontere step by step for å finne ut hvor den er blokkert....
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: januar 01, 2014, 20:47:32 pm » |
|
Satt flottørhøyden riktig?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2 på: januar 01, 2014, 20:51:07 pm » |
|
Problemet lå i den ventilen som flottør åpner og lukker, den var satt seg.... Takk for tips.
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2014, 21:10:53 pm av Kjetil L »
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #3 på: januar 01, 2014, 21:03:22 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2014, 21:11:12 pm av Kjetil L »
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: januar 01, 2014, 23:45:19 pm » |
|
Gratulerer med oppstart av motor  1915 med idf er en kjekk motor 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #5 på: januar 02, 2014, 00:27:45 am » |
|
Vel... har ikke fått startet den skikkelig enda, gasseren ligger her hjemme, men den startet littegrann på bensinen vi hadde direkte nedi gasserne.
Fikk justert tenning og alt er klart til innbrenning av kam på lørdag. Holder på i et boligfelt og 20 minutter på 2000 rpm med CSP eksos egner seg ikke for kveldstid og naboer.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #6 på: januar 02, 2014, 17:29:56 pm » |
|
Har en stinger om det hjelper Lykke til uansett!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #7 på: januar 02, 2014, 21:07:05 pm » |
|
Bilen starta som et skudd og jeg fikk brent inn kammen i dag etter jobb. Men pga varmen boblet hele lakken på bakplata opp. Hekkan. Der røk enda noen tusenlapper.
Men motoren virker frisk :-)
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: januar 03, 2014, 02:44:51 am » |
|
Vet jo hvor du bor, og naboen din vet ikke at du har noe annet Priusen, så tror ikke du har plaget noen enda :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #9 på: januar 03, 2014, 11:30:46 am » |
|
Godt jeg skrur en annen plass da, og priusen skal heldigvis tilbakeleveres 31/1...
Synd med bakplata men alt kan fikses ....
Fikk ny giv nå, gøy med motor med litt mer skyv i.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: januar 03, 2014, 12:07:27 pm » |
|
Har du avtakbar bakplate? Det kan anbefales :-) Ja, det er utrolig hvor rask og sterk bobla føles med litt mere power. Hentet min med ca 85hk på hjula, fikk justert den inn til 98,7 etter en stund. Holder følge med Golf GTI MK1 115hk, og Omega MV6 211hk :-) Var det høy tenning eller lite bensin som gjorde motor så varm da?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|