mai 04, 2025, 23:43:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tung å starte  (Lest 1854 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« på: januar 05, 2014, 23:34:45 pm »

Eg forberede en overhaling av 1500 maskinisten i ghiaen, av den grunn at eksos er lekk, og den oppfører seg til tider veldig tung å dra rundt ved start. Dette er en 6 volter, så eg lure på om noen vett kor mangen ampere det går normalt i startkretsen under kaldstart ? Eg vil prøve å eliminere bort de klassiske feilkilder og skal igjen sjekke jordingen til girkassa, kretsen via tenningsnøkkel, ja er det noe mere en kan sjekke før motor demonteres? Har noen tatt belastningstest på 6 volt anlegg og vett kor den kritiske grensa er? På 12v er den på 9,6volt etter det eg har lest meg til. Det er ca 25% under normalen ved et fulladet batteri, så antar at en kan regne seg ned på 6 volts batteri. Noen som har gjort dette?
« Siste redigering: januar 05, 2014, 23:55:06 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 05, 2014, 23:51:23 pm »

Byttet og "smurt" starterforing i girkassehuset?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #2 på: januar 06, 2014, 00:01:10 am »

Hadde ute starteren i fjor sommer og plukket den. Gjorde alt etter beste evne men å bytte/smøre foringen? Nei. Bør den bare byttes eller?
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 06, 2014, 00:04:57 am »

Sterkt å anbefale ja. Bør byttes om det finnes den minste tvil om at den er litt slitt. Bittelitt fett er heller ikke feil.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #4 på: januar 06, 2014, 00:07:37 am »

Ok takk for info, er det hyllevare hos leverandører dette?
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #5 på: januar 06, 2014, 00:14:55 am »

Når eg tenke meg om så trur eg at girkassa er bytta på denne. Hvordan ser en enklest på om det er 6 eller 12 v. Forskjell på foring der vel...
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 06, 2014, 00:50:11 am »

http://www.volksworld.com/tech-guides/technical-information/volkswagen-gearbox-codes/

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: januar 06, 2014, 01:22:38 am »

er da ikkje 5.2 som er den magiske grensa på 6v? eller var da 5.6volt?
anyway, ved å måla spenningsfall til og frå alle komponent i startkretsen finner du ut kor problemet ligger. girkasseforing får du tak i hjå samtlige levrandørar om da skulle vera delaktig i problemet. men vesentlig at batteriet er frisk å opplagt:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #8 på: januar 06, 2014, 11:07:32 am »

Hvis en rekne 25% av et fulladet 6voltbatteri som er 6,2 volt så er det 4,65 volt. Det er lite.....
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!