Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« på: januar 05, 2014, 23:34:45 pm » |
|
Eg forberede en overhaling av 1500 maskinisten i ghiaen, av den grunn at eksos er lekk, og den oppfører seg til tider veldig tung å dra rundt ved start. Dette er en 6 volter, så eg lure på om noen vett kor mangen ampere det går normalt i startkretsen under kaldstart ? Eg vil prøve å eliminere bort de klassiske feilkilder og skal igjen sjekke jordingen til girkassa, kretsen via tenningsnøkkel, ja er det noe mere en kan sjekke før motor demonteres? Har noen tatt belastningstest på 6 volt anlegg og vett kor den kritiske grensa er? På 12v er den på 9,6volt etter det eg har lest meg til. Det er ca 25% under normalen ved et fulladet batteri, så antar at en kan regne seg ned på 6 volts batteri. Noen som har gjort dette?
|
|
« Siste redigering: januar 05, 2014, 23:55:06 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #1 på: januar 05, 2014, 23:51:23 pm » |
|
Byttet og "smurt" starterforing i girkassehuset?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #2 på: januar 06, 2014, 00:01:10 am » |
|
Hadde ute starteren i fjor sommer og plukket den. Gjorde alt etter beste evne men å bytte/smøre foringen? Nei. Bør den bare byttes eller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #3 på: januar 06, 2014, 00:04:57 am » |
|
Sterkt å anbefale ja. Bør byttes om det finnes den minste tvil om at den er litt slitt. Bittelitt fett er heller ikke feil.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #4 på: januar 06, 2014, 00:07:37 am » |
|
Ok takk for info, er det hyllevare hos leverandører dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #5 på: januar 06, 2014, 00:14:55 am » |
|
Når eg tenke meg om så trur eg at girkassa er bytta på denne. Hvordan ser en enklest på om det er 6 eller 12 v. Forskjell på foring der vel...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #6 på: januar 06, 2014, 00:50:11 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #7 på: januar 06, 2014, 01:22:38 am » |
|
er da ikkje 5.2 som er den magiske grensa på 6v? eller var da 5.6volt? anyway, ved å måla spenningsfall til og frå alle komponent i startkretsen finner du ut kor problemet ligger. girkasseforing får du tak i hjå samtlige levrandørar om da skulle vera delaktig i problemet. men vesentlig at batteriet er frisk å opplagt:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #8 på: januar 06, 2014, 11:07:32 am » |
|
Hvis en rekne 25% av et fulladet 6voltbatteri som er 6,2 volt så er det 4,65 volt. Det er lite.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|