juli 17, 2025, 01:58:59 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
På grunn av flytting vil forumet være utilgjengelig 23 Juli.
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Smak og behag
>
Old speed
>
to gassere!
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: to gassere! (Lest 13439 ganger)
LocoLars
Seniormedlem
Innlegg: 408
Bosted: Nesjestranda
tlf: 91887588
to gassere!
«
på:
januar 15, 2014, 23:52:29 pm »
Har lekt litt med tanken på og montere to org. forgassere på min 1200 motor... (75mod.) På hjemmelaga innsug!
Først og fremst for utseendet sin del!
Noen som har gjort noe sånt?
Har det noe for seg?
Er det en helt på trynet idè?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: to gassere!
«
Svar #1 på:
januar 16, 2014, 13:01:57 pm »
Kjør på
Du vil merke forskjell med tanke på respons i motor.
Husk å tenk ut stagløsning og hvordan du skal få åpnet spjeldene likt før du sveiser sammen innsugene
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
LocoLars
Seniormedlem
Innlegg: 408
Bosted: Nesjestranda
tlf: 91887588
Sv: to gassere!
«
Svar #2 på:
januar 16, 2014, 23:20:59 pm »
Er det viktig og ha rør mellom innsugene?
Finnes det bilder av lignende konstruksjoner tro? altså hjemmelaga saker!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: to gassere!
«
Svar #3 på:
januar 16, 2014, 23:24:05 pm »
kjør på med en slangenippel foran på innsugene, og en slange bak viftehuset.
Bare å søke på thesamba for eksempel for å se på eksempler.
Men du vet jo hvordan begge flensene skal være
og så finner du bare ut hvordan du må vinkle røret opp til gasserene for at de står i plan og har klaring til viftehuset.
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...