Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« på: januar 23, 2014, 00:18:03 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #2 på: januar 23, 2014, 13:50:10 pm » |
|
De der ser jo ut til å være perfekte til formålet! Men har aldri hatt problemer med en helt vanlig garasjejekk til den jobben 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #3 på: januar 23, 2014, 14:00:16 pm » |
|
Brugte en sådan her sidst, var veldig fin til jobben  
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #4 på: januar 23, 2014, 16:22:14 pm » |
|
Den metoden er nok litt vanskeligere for oss som ikke kan skru av hele bakparten 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #5 på: januar 23, 2014, 19:25:47 pm » |
|
Hva koster den siste der på Biltema?
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Kenneth Elvelund
Juniormedlem
 
Innlegg: 97
Bosted: Rudshøgda, Ringsaker.
|
 |
« Svar #6 på: januar 23, 2014, 19:59:01 pm » |
|
999,- for den hos Biltema.
|
|
|
Loggført
|
Tidligere kjent som BUGMAN i VW-miljøet rundt Mjøsa.
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #7 på: januar 23, 2014, 21:46:32 pm » |
|
Problemet med alle typer løftere/løftebord er jo at de bygger endel fra gulvet. Dermed må bilen stå rimelig høyt for å få motoren under. Uten løftebukk til bilen blir det fort mye styr.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #8 på: januar 23, 2014, 23:04:42 pm » |
|
vet det var flere enn meg her inne som kjøpte disse "jekkene" fra netthandelen. Jeg har ikke prøvt selv å bytte motor med bruk av disse, men er det noen som har testet??
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"  facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #9 på: januar 23, 2014, 23:25:34 pm » |
|
Jeg kunne egentlig tenkt meg en helt flat løfteplate slik at jeg kan løfte hele bilen opp og la motoren stå igjen på gulvet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #10 på: januar 23, 2014, 23:35:32 pm » |
|
Har denne fra Wurth. Perfekt til å trekke ut motoren:  Hadde en drittjekk fra Biltema før, men den holdt bare i to år før hydraulikken sprang lekk. Kjøp kvalitet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #11 på: januar 24, 2014, 00:56:04 am » |
|
Dette avhenger nok litt av årsmodell, men uten avtagbar bakplate må man kunne tilte motoren for å komme forbi trange partier. Derfor bør den ikke stå for godt på jekken. Den må være i balanse, men ikke mer. Hvis man studerer den først linken som viser VW's eget verktøy til dette viser at anlegget har et vippepunkt.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #12 på: januar 24, 2014, 04:59:22 am » |
|
Bra min tråd vekker interesse! Har jo selv endel diverse garasjelekker, men kunne jo tenkt meg en "mer" optimal løsning...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Solan
Supermedlem
    
Innlegg: 1237
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #13 på: januar 24, 2014, 11:18:05 am » |
|
Jeg har splittbuss, og tar bare av bakre støtfanger og den avtakbare bakplata, og ruller motoren rett ut på jekken. Med doble 40 Dells påmontert. 
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #14 på: januar 24, 2014, 16:16:15 pm » |
|
Kjøpte en hydraulisk sak fra Nordic Lift for bruk på jobben, løfter materialpakker opp i arbeidshøyde. Kunne godt tenkt meg en hjemme og, men Råtta blir for lav..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #15 på: januar 24, 2014, 17:44:28 pm » |
|
Kjøpte en hydraulisk sak fra Nordic Lift for bruk på jobben, løfter materialpakker opp i arbeidshøyde. Kunne godt tenkt meg en hjemme og, men Råtta blir for lav..
Jasså? Har du bilde av den? Kunne tenkt med løftebord til bobla, men må se hva som finnes der ute. Ingenting er for lavt, spørs bare hvordan man løfter. Jeg skal sage hull i gulvet og sleppe løfteplata nedi slik at den får samme høyde som gulvet, da kan bilen være så lav den bare vil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #16 på: januar 24, 2014, 18:47:39 pm » |
|
http://www.nordic-lift.no/Produkter/Løftebukker/LavløftereMCløftere/tabid/128/Default.aspx Betalte rundt 15 laken pluss mons. Kjøpte to, måtte få nytt aggregat på den ene, var feilprodusert. Helt greit å få fikse på leverandørs regning. Fungerer fint, hvis du ikke slipper til ukynndige som ikke har lest bruksanvisningen. Når jeg har 3 tonn på, og ukyndige slipper ned uten å deaktivere sikkerhetssperra, må det sveises lit etterpå... :-)
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #17 på: januar 24, 2014, 18:54:19 pm » |
|
Og så er det 1fas, aggregatet er mobilt. Dette justeres 500 ganger i året, hatt det i industri i 5 år nå. Ingen lekkasjer, ikke noe tull.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #18 på: januar 24, 2014, 20:16:21 pm » |
|
VW hadde også en egen plate til garasjejekken. Har ikke laget en ennå, siden det har fungert med normal jekk. Motor må som regel helt på gulvet for å få den ut viss ikke man har løftebukk.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
|