mai 03, 2025, 19:17:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Type3Ghia  (Lest 1959 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« på: februar 16, 2014, 17:44:46 pm »

Eg lager meg en tråd her for å ha litt inspill og tips ang det å bygge motor. Har lest nå i et par uker, Grelland sin, trmbyhn sin, Torgeir sin, om det å konvertere, å bygge en stødig å driftsikker motor. Selv har eg aldri tatt i en wbx før, men det har egentlig ikkje noge å sei. Blokka har eg fått delt, tatt en kjapp avfetting og vask, og fått demontert pinnebolter i den ene blokkhalvdelen.
Det gjekk bra med slegge, varmepistol, fastnøkler og ei eske med 10mm mutrer :-)



« Siste redigering: februar 16, 2014, 18:49:30 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: februar 19, 2014, 23:47:03 pm »

Bra initiativ Glad Blir interessant å følge med på for oss (?) andre med type 3 som har tenkt litt på det samme Gliser
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #2 på: februar 23, 2014, 01:08:05 am »

Takk, det skal vel gå etterhvert dette, selv om eg ikkje er noen "motorspesialist"
Dere må smøre dere med tålmodighet da det ikkje går spesielt fort her i garasjen.
Men 16 pinnebolter er ute, og fått grovkappet den ene vannkappa. Da tok sliperen fyr :-(
(Rett etter pc en tok kveld)
Så det er så langt. Ny sliper på plass på mandag håper eg.
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 24, 2014, 13:54:08 pm »

God plan, Endre! Artig med enda en oxyboxer-tråd, gleder meg til å følge denne også.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 25, 2014, 12:23:39 pm »

Min Nye Variant Motor 2110


* type 3 motor 2110.jpg (125.39 KB, 648x486 - vist 222 ganger.)

* type 3 motor 2110.jpg (87.58 KB, 519x389 - vist 199 ganger.)
« Siste redigering: februar 26, 2014, 14:02:07 pm av mags » Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!