split 1950
Nybegynner

Innlegg: 41
Bosted:
|
 |
« på: februar 23, 2014, 20:57:36 pm » |
|
Hva er rett oljetrykk på ein vw motor på 1200 ccm 25 hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1 på: februar 23, 2014, 23:46:35 pm » |
|
Har hørt 30-40 psi
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #2 på: februar 24, 2014, 11:03:39 am » |
|
0,5-1 bar på tomgang. Og 3-5 bar opp i turtall. Min erfaring på motorer som har ruslet å gått hvertfall 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #3 på: februar 25, 2014, 09:36:22 am » |
|
0,5 bar? Når slår giveren ut?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #4 på: februar 25, 2014, 10:11:23 am » |
|
0,3 ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #5 på: februar 25, 2014, 10:23:35 am » |
|
Den originale bryteren trigger lyset på 0.3 bar. Ettermarked VDO trigger på 0.5 mener jeg.
På varm olje, 0,8 - 1,0 bar på tomgang og deretter ca 1 bar pr 1000 omdr opptil ca 5 bar.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: februar 25, 2014, 12:38:27 pm » |
|
På 1302 (1915cc turbo) har jeg over 8bar når jeg starter, om det er kaldt ute. Synker til 1-2bar når skikkelig varm. Har blåst et par pakninger på HP1 filteret, men jeg bruker den egentlig kun om "sommeren"..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
split 1950
Nybegynner

Innlegg: 41
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: februar 25, 2014, 23:46:08 pm » |
|
Eg har 3 bar på tomgang og på 1200- 1500 omdr. Motoren har ny veiv og lager. Er dette for høyt trykk ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: februar 25, 2014, 23:53:34 pm » |
|
Jeg synes det høres helt flott ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #9 på: februar 26, 2014, 00:57:35 am » |
|
Gene Berg trykkreduksjonsventil i oljepumpelokket hindrer oljefilter eller slangebrudd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: februar 28, 2014, 12:19:52 pm » |
|
Gene Berg trykkreduksjonsventil i oljepumpelokket hindrer oljefilter eller slangebrudd.
Hmm.. skal kikke på det. Ikke redd for slangene, det er de beste de klarte å få tak i på TESS. De var så dyre at jeg måtte får dem til å sponse halvparten.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
1300Jone
Juniormedlem
 
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #11 på: februar 28, 2014, 12:27:38 pm » |
|
Det eneste det lokket gjør, er og sende ufiltrert olje rett inn i galleriet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #12 på: februar 28, 2014, 12:57:14 pm » |
|
Feil!! Berg og CSP lokkene med reduksjon sender oljen tilbake før oljepumpedrevene. Det eneste det lokket gjør, er og sende ufiltrert olje rett inn i galleriet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1300Jone
Juniormedlem
 
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #13 på: februar 28, 2014, 12:59:15 pm » |
|
OK, da lærte vi noe nytt i dag og  jeg hadde noe bugpack greier, og der gikk det rett på galleriet, med tilhørende resultat....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|