Hei! Som topic sier trenger jeg litt råd fra ekspertene.
Motoren er en Porsche 1680 som skal få doble 40 DRLA. For å få gasserne til å passe på manifolder blir det kjøpt inn slike adaptere som bygger litt i høyden:
http://vwparts.aircooled.net/Weber-IDF-PORSCHE-356-912-Carburetor-Adapters-PR-p/101016-0.htmHar tenkt å dyse dem slik etter å ha lest endel på porsche 356 forum:
30mm venturis
135 mains
175 air
60 idle
35 pumps
Jeg elsker looken på høye velocity stacks, og etter å ha forsket litt med kjøkkenpapir-ruller har jeg funnet ut at jeg mest sannsynlig får plass til 6" høye trompeter
Det jeg lurer på er hvilken effekt disse har på motoren i praksis? Skjønner at den får mere luft.
Bør jeg vurdere å dyse gasserne annerledes enn det jeg har kommet frem til pga trompetene? Bør jeg gå opp til 32mm venturis? Står standard 34mm på nå, men det tror jeg blir hakket for drøyt på en 1680.
Men hva vet vel jeg!

Erfaringer og teorier mottas med takknemlighet!