Jeg har brukt store scoop som fyller ut kvartpanelen begge sider, 100mm rør og kanalvifter på 250cfm (kubikkfot pr minutt) i tillegg ti, T4 kjøler, ekstra sump, eksternt filter, 12raders kjøler med vifte.
Egen strømforsyning med relee, 70ah batteri med skillerelee. Og turbo stikker ut av motorluka, så varmen går opp og vekk.
Var ute og testet senest i dag. Heftig kjøring på motorvei (egt på 900grader) slo på viftene ved rett over 100 grader, etter mindre enn 10 minutter var temp nede på 70 grader. Har 80graders termostat i oljeslangene, men ikke tilkoplet enda.
Skal du ha noe som virker på de scoopene dine, bør du bruke 100mm gjennom karrosseriet og til der du vil lufta skal havne.
Supert rupert! Det var dette jeg ville høre

Du er en grei kar å ha når man står og klør seg i hodet

Jeg har vært inne på tanken med å montere en turbovifte for manuell kjøling (av/på ved behov)
Her kunne jeg faktisk kjøpt en brukt motor til rc-jet fly, siden de ofte kommer i størrelser rundt 100mm Ø.
Dette kan evt kobles opp mot en føler som slår det på når temperaturen overstiger ønsket varme, så det blir styrt automatisk.
Meeen, jeg har lite peil på slikt, så da blir det nok en del spørrerunder på forumet.