Jb68
Supermedlem

|
 |
« Svar #210 på: mai 17, 2015, 22:31:46 pm » |
|
Dette ble MEGET BRA, det er litt av en jobb som er gjort hær. Veldig bra inspirasjon for oss andre som jobber med 1303, stå på,
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #211 på: juli 24, 2015, 11:52:07 am » |
|
 Det skjer ikke så veldig mye med bilen nå, jeg prøver og få bukt på noen av "barne sykdommene" og ikke mist tilsynets velsignelse. Jeg plages med at tanklokket ikke er helt tett, slik at det kommer litt bensin ut der når jeg kjører i venstre svinger. Jeg trodde først det kunne være friskluft slangen som bare gikk ned under bilen og ikke inn i påfyllningsrøret. Så jeg fikk sveist på en tut for å sette slangen på og samtidig en liten stoppevegg. Dette viser seg ikke å være nok, så prøvde å lage en gummi vegg for å stoppe bensinen, men dette hjalp heller ikke. Litt usikker på hva jeg skal prøve nå, har forsøkt og finne en enveisventil som kan passe i slangen, uten stort hell.    Som nevt så har jeg vært på besøk hos tilsynet et tur. Er både godt fornøyd og litt irritert.   Jeg har jo valgt og sette coilovers bak, hvor jeg beholder torsjonsstagene. Så hva jeg egentlig har gjort er å sette på en litt avansert demper. Jeg forsøkte og forklare dette og si at senkingen er gjort på torsjonstaget og ikke på coiloversen, dette ville de ikke forstå og siden at TuV papiret for coilovers foran ikke nevnte at det passet med de gitte coilovers bak. Har nå kjøpt meg to gule koni dempere som jeg skal montere bak, så får vi se om det blir den permanente løsningen eller om coilovers blir satt på igjen. Neste punkt de sa noe på var jo selfølgelig spacers som jeg hadde satt på 40mm foran og 55mm bak. Disse har jeg TuV papirer på, men nei. De kunne ikke finne angitt nr på spacers i papirene. Jeg har vært i kontakt med Kerscher og de sier at TuV papirene gjelder generelt for alle deres spacers, de er godkjente opp til en gitt størrelse. Det ville de heller ikke skjønne. Enden av den visa er at jeg har bestilt 4 nye spacers som jeg vet har korrekt nr på seg. Endret da til 50mm for alle. Siste utfordring var motoren, de sliter tydeligvis med matte kunnskapene sine, da de måtte ha grafene og matrisen ikke var god nok. Tok en tur til Anders Ringstad og fikk printet ut de relevante grafene, så da burde det være i boks. Jeg dro til riseløkka til ombyggingsgruppen, men jeg må si at jeg er en smule skuffet over kunnskapen deres. Jeg trodde de skulle kunne se forbi TuV papirer og gjøre en vurdering av ombygging. En hvilken somhelst trafikkstasjon kan jo se på TuV papirene. Ellers så har jeg bestilt meg mekanisk bremsekraft forsterker, spent på hvordan det blir.  Den kom i dag i posten fra det store utlandet   Måtte ha meg en liten kjøretur i går så dro for å se hvor Concours holder til på Ski (en av landets dyktigste på bilpleie) 
|
|
« Siste redigering: juli 25, 2015, 00:14:30 am av bjorklo »
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #212 på: juli 24, 2015, 12:22:38 pm » |
|
De godkjenner jo biler uten en eneste Tüf godkjenning... og biler med Tüf godkjenninger på alt. Kanskje det er blandingen som ikke går? Forstår din irritasjon!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem

|
« Svar #213 på: juli 24, 2015, 15:31:40 pm » |
|
Gratulerer med tøff bil!  Det virker som du er fornøyd med resultatet, så da må jeg spørre hvem leverte du den hos?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #214 på: juli 24, 2015, 15:40:41 pm » |
|
De godkjenner jo biler uten en eneste Tüf godkjenning... og biler med Tüf godkjenninger på alt. Kanskje det er blandingen som ikke går? Forstår din irritasjon!
Mulig det men, tror det er Kerscher som har rett her, som mener at coilovers bak i kombinasjon med de foran fungerer helt fint. samme med spacers. må jo ut med en god bunke med høvdinger for å kjøpe nye deler som egentlig er totalt bortkastet. Gratulerer med tøff bil!  Det virker som du er fornøyd med resultatet, så da må jeg spørre hvem leverte du den hos? Jo takk takk, jeg er godt fornøyd jeg, bortsett fra disse barnesykdommene som trekker litt ned, men alt kan jo fikses, koster bare litt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #215 på: august 01, 2015, 10:45:11 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem

That's what she said..
|
 |
« Svar #216 på: august 01, 2015, 10:51:10 am » |
|
lurt hvis du bare bruker liten mengde. for mye kan gjøre at guffa blir smørt ut til bremsedeler. er mest for å forenkle demontering og spare gjengene mot korrosjon, tørk av gammel grease før du monterer igjen da det levrer seg og blir crap =)
Nydelig bil forresten!
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #217 på: august 01, 2015, 11:02:53 am » |
|
lurt hvis du bare bruker liten mengde. for mye kan gjøre at guffa blir smørt ut til bremsedeler. er mest for å forenkle demontering og spare gjengene mot korrosjon, tørk av gammel grease før du monterer igjen da det levrer seg og blir crap =)
Nydelig bil forresten!
Takk takk og takk for tipset. Hadde heldigvis veldig lite på, så berget meg der :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #218 på: august 02, 2015, 21:25:34 pm » |
|
Hvor har du kjøpt de gule koni demperene?
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem

|
 |
« Svar #219 på: august 02, 2015, 21:46:40 pm » |
|
Gule koni får du kjøpt på HotShop. De gule koni demperene blir svin harde når de er stilt på max, det er nesten umulig å dra de ut det er derfor de "virker" kortere. De er egentlig mye lenger enn det ser ut som på bildet ditt. Justerer du de mykere blir de "lenger" og lettere å dra ut  Si ifra hvis du skal selge coiloversene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #220 på: august 02, 2015, 22:15:42 pm » |
|
Hvor har du kjøpt de gule koni demperene?
Jeg kjøpte dem fra part & retards i Ås. Gule koni får du kjøpt på HotShop. De gule koni demperene blir svin harde når de er stilt på max, det er nesten umulig å dra de ut det er derfor de "virker" kortere. De er egentlig mye lenger enn det ser ut som på bildet ditt. Justerer du de mykere blir de "lenger" og lettere å dra ut  Si ifra hvis du skal selge coiloversene  Takk for tipset Jesper, husker det nå at det var slik det var. Hadde for lenge siden rundt om på en sierra. Kommer nok til å beholde dem , men skulle jeg ombestemme meg så skal jeg si fra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem

|
 |
« Svar #221 på: august 03, 2015, 05:27:59 am » |
|
Syns du må sette de på igjen, selv om du antagelig ikke vil kjenne kjempestor forskjell på vei med gule koni  Jeg har fått et veldig bra tilbud på AVO Coilovers så jeg går for de når jeg har nok på konton 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #222 på: august 03, 2015, 16:27:08 pm » |
|
Syns du må sette de på igjen, selv om du antagelig ikke vil kjenne kjempestor forskjell på vei med gule koni  Jeg har fått et veldig bra tilbud på AVO Coilovers så jeg går for de når jeg har nok på konton  Blir nok sikkert til å gjøre det... Ser jo i allefall bra ut  Det blir nok bra, har hørt om AVO men vet ikke no mer om de. Vet du noe om de?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem

|
 |
« Svar #223 på: august 03, 2015, 17:40:09 pm » |
|
Ikke mye, har lest litt om de bare.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #224 på: august 05, 2015, 20:47:26 pm » |
|
 Nye spacer's kom i posten i dag fra Kerscher. Helt super service fra Frau Kerscher.  Da skal alt være i hus, gjenstår bare montering så er bilen klar for etterkontroll og godkjenning. Mulig jeg stikker innom verksted for en rask 4 hjulskontroll så slipper jeg det problemet om de skulle kikke på det. Kan samtidig få midtstillt tannstangen, så må inn jo før eller siden for å få det gjort.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #225 på: august 31, 2015, 13:44:22 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #226 på: september 07, 2015, 19:20:03 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem

|
 |
« Svar #227 på: september 07, 2015, 20:15:41 pm » |
|
Gratulerer 
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #228 på: september 07, 2015, 20:20:29 pm » |
|
Gratulerer  Takk takk Svein.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem

That's what she said..
|
 |
« Svar #229 på: september 07, 2015, 20:30:40 pm » |
|
grattis!
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
pk
Nybegynner

Min 1303s
|
 |
« Svar #230 på: september 07, 2015, 22:00:47 pm » |
|
Gratulerer, må føles utrolig deilig med godkjent bil!☺
|
|
|
Loggført
|
1303s 1974 1200 1960
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #231 på: september 07, 2015, 22:56:26 pm » |
|
GRATULERER!!!
Vel fortjent!!!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #232 på: september 07, 2015, 23:13:16 pm » |
|
Takk takk Ja veldig digg følelse og få den godkjent.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
G.D
Medlem

|
 |
« Svar #233 på: september 08, 2015, 07:01:54 am » |
|
Gratulerer, flott bil! Alltid greit å ha endringer i vognkortet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem

|
 |
« Svar #234 på: september 08, 2015, 07:32:49 am » |
|
Gratulerer! Sa tilsynet noe om høyde/klaring til bakken?Har ei potte på min som vel er 9,6 cm i mellom håper det går.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #235 på: september 08, 2015, 08:20:50 am » |
|
Gratulerer! Sa tilsynet noe om høyde/klaring til bakken?Har ei potte på min som vel er 9,6 cm i mellom håper det går.
Nei, de sa ingenting om høyden til bakken. Tror det er blitt endring der etter det han som eier parts and retards. Noe om at tilsynet hadde brukt en anbefaling som en lov. Men det var det han sa, trenger jo ikke stemme det..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #236 på: september 08, 2015, 08:24:26 am » |
|
Hei Godkjent motor 98Hk Hva ,ed bremse kitet? er ikke det godkjent til ogmed 160hk?
Ellers Gratulere med fin bil.
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #237 på: september 08, 2015, 08:29:07 am » |
|
Man får kun godkjent den effekten man har bremset og har papirer på.
Jeg hadde smurt gjengene på Kercher settet. På mine kunne jeg enkelt skru med bare hånda etter at jeg løste settskruen.
Gratulerer med godkjenning.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #238 på: september 08, 2015, 10:33:05 am » |
|
Hei Godkjent motor 98Hk Hva ,ed bremse kitet? er ikke det godkjent til ogmed 160hk?
Ellers Gratulere med fin bil.
Takk takk. Jeg spurte om de ikke skulle skrive inn at jeg hadde bremser som er godkjent for 160HK, men det ville de ikke. Man får kun godkjent den effekten man har bremset og har papirer på.
Jeg hadde smurt gjengene på Kercher settet. På mine kunne jeg enkelt skru med bare hånda etter at jeg løste settskruen.
Gratulerer med godkjenning.
Mvh BB
Takk! Skal ta av den coilover'n som jeg plagdes med og skifte ringene, skal huske på og smøre samtidig, takk for tipset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |