mai 04, 2025, 13:34:55 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm (Lest 3007 ganger)
Boble1200
Nybegynner
Innlegg: 29
Bosted: Bergen
VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
«
på:
mai 27, 2014, 23:25:53 pm »
1200cc 1965 modell
Problemet mitt er at motoren blir for varm og kubber?
Den vill ikke starte før den er kald nok.
Noen sier det kan være koilen, har tatt utav tenpluggen og holdt den mot jordingspunkt, de gnister.
Har lite erfaring med motor på biler.
Noen som kan tenke seg hva problemet kan være?
Loggført
VW Boble
1200cc T2
1995
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
«
Svar #1 på:
mai 27, 2014, 23:30:40 pm »
Standardspørsmål nr 1 er da er alle blekk og gummitetninger intakte i motorommet?
Er du helt ny med boble har jeg laget en enkel liten oversikt her:
http://www.follovwklubb.no/teknisk/index.php
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Boble1200
Nybegynner
Innlegg: 29
Bosted: Bergen
Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
«
Svar #2 på:
mai 27, 2014, 23:33:47 pm »
Jeg forstår ikke helt hva du mener med det.
Men pakninger på den motoren har sikkert ikke blitt byttet på mangen år!
Loggført
VW Boble
1200cc T2
1995
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
«
Svar #3 på:
mai 27, 2014, 23:36:00 pm »
Det kan også være at bensinpumpen "kiler" seg når den blir varm.
Har forresten bilen vært i drift i alle år eller har den hatt en lang pause?
Jeg ville da renset tanken og byttet alle bensinslanger
«
Siste redigering: mai 28, 2014, 00:10:15 am av Squareback
»
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
«
Svar #4 på:
mai 27, 2014, 23:46:23 pm »
Sitat fra: Boble 1200 på mai 27, 2014, 23:33:47 pm
Jeg forstår ikke helt hva du mener med det.
Men pakninger på den motoren har sikkert ikke blitt byttet på mangen år!
Legg ut et bilde av motorrommet du - så ser vi raskt om noe mangler der...
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Boble1200
Nybegynner
Innlegg: 29
Bosted: Bergen
Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
«
Svar #5 på:
mai 28, 2014, 00:07:46 am »
Ja får ta å legge ut et bilde i morgen
Loggført
VW Boble
1200cc T2
1995
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
Innlegg: 255
Bosted:
Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
«
Svar #6 på:
mai 28, 2014, 12:46:13 pm »
Kanskje ødelagt termostat under sylinder 1 og 2. Hvis du kommer til kan funskjonsteste den med en varmepistol. Hvis den ekspanderer når du varmer den så er den ok. Greit å sjekke om staget som går til spjelene i viftehuset og sitter og fungerer.
Folke Vogn
Loggført
11.96@180kmt - SCC2013
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm
«
Svar #7 på:
mai 29, 2014, 08:42:47 am »
Kjenn på peilepinnen for olja og påfyllingslokket for olje etter en kjøretur hvor motoren har rukket å bli skikkelig varm. Du skal kunne ta på disse uten å brenne deg. På skikkelig varm motor må man ofte holde gassen i bånn for at motoren skal starte.
Angående blekk og gummitetninger: Når du åpner motorlokket, skal du generelt kunne se at motorrommet er en "lukket enhet". Kjølelufta skal kun ha én vei å gå: Inn gjennom rillene under bakruta, inn i viftehuset, over sylindre/topper og deretter ut i friluft. Brukt kjøleluft skal ikke ha mulighet til å bli sugd inn i motorrommet igjen. Derfor er motoren omgitt av metallplater som slutter tett mot karosseriet inne i motorrommet. Mangler noen av disse platene, går det fort en kule varmt baki der.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...