mai 05, 2025, 06:48:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dellorto DRLA 45 Justering  (Lest 1490 ganger)
vw power
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« på: juni 16, 2014, 21:39:19 pm »

Jeg har en nybygd type:1 2109 82x90,5 med portet 044 topper med 42x37 ventiler, Eagle 274 grader turbo kam, 8,3 i komp. MSD tenning etc.
En forholdshvis mild sugemotor (en så lenge)

Holder på å justere den inn, men får den ikke til og gå skikkelig på tomgang eller ved lett pådrag.
Fungerer på full gass selv om dette ikke er testet noe serlig pågrunn av nybygd motor.
Men bruker tid på og ta seg ned på turtall etter at jeg slipper gassen. Litt små smelling også når jeg slipper opp.
Tenningen virker ikke til og ha noe med dette og gjøre.

Dyser: tomgang 75, main jet 1,65, venturi tror jeg er 40mm.
Resten av gasserene har jeg ikke åpnet en så lenge (ble kjøpt sånn)

Før jeg river de fra hverandre så ønsker jeg litt innspill.
Har en mistanke om at tomgangsdysene er for store? for ser det
ryker litt svart på tomgang for den tilslutt kveler seg. Har skrudd blandeskruen helt inn også
uten at det hjalp noe som helst.

Råd og tips taes imot med takk Glad
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 16, 2014, 22:51:38 pm »

75 er nok for store tomgangsdyser ja. Ville gått ned til 60 og sett om du fikk respons på blandingsskruene da. Sjekk også for falskluft, det at den bruker tid på å komme ned på tomgang kan være et tegn på dette.

En annen ting du kan gjøre er å ta av en pluggleding av gangen og sjekke om det er stor eller liten forskjell på hvordan motoren oppfører seg. Er det liten forskjell med en sylinder "ute" er det sjans for at det er noe galt der.

Hvordan er det med sync av forgassere? Hvor mange grader står tenning på ved tomgang? Er ventiler justert slik at de lukker skikkelig?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 17, 2014, 09:36:41 am »

står i Dellorto boka til CB at 45 leveres med 70 dyser som std tomgangsdyse.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: juni 17, 2014, 12:06:35 pm »

Høres ut som om gasserne henger litt/ falskluft, og smellingen er antagelig eksoslekkasje.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!