Forskjellen mellom cab og standard er dette (skissen er pre-1971, men er stort sett det samme):

Med andre ord er det bare forsterkningene langs siden av bunnplaten som må sveises på. Så hvis du har et som ikke er fiklet med skulle det være greit. Har vært gjort før i Norge, traff en kar en gang som hadde sveist en cab på en standard 1303 bunnplate. Må godkjennes av biltilsynet, så søknad i forkant er nok lurt.
http://www.chucksconvertibleparts.com/ har mange deler til cab. Ellers er det ting å få kjøpt fra nettbutikkene i USA.
For at det skal bli en cab av det må du ha alle vinduer m/mekanismer og rammer, kalesje med ramme og trekk, gummilister, baksete, dørpaneler, tepper, speil, osv. Antar at en delebil er billigste vei ut av dette, det er ikke mange løse deler å få kjøpt her hjemme, i hvert fall ikke når du må ha alt. Sjekk classified på
www.thesamba.com, det er flest cab'er i USA.