Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« på: juni 21, 2014, 20:59:18 pm » |
|
Skal bore boltsirkel i skriver og trommler. Dette i seg selv er ikke noe problem, problemet blir oppmålingen...
Har grublet litt, men finner ingen god løsning som sikrer korrekt oppmåling. Det er ikke noe fast senterpunkt å gå ut ifra.
Noen som har litt kunnskap om dette som de vil dele?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #1 på: juni 21, 2014, 21:02:38 pm » |
|
spenn opp i f.eks dreiebenk, så gi senter seg selv
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #2 på: juni 21, 2014, 21:08:03 pm » |
|
Glemte å nevne, har ikke tilgang til dreibenk, fres eller delehodet. Alternativt kan jeg selvfølgelig levere de til et mekanisk verksted, men vil nødig levere de pga. en bagatell messig sak som oppmåling 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #3 på: juni 21, 2014, 23:16:58 pm » |
|
Det finnes mange ferdig borra alternativer å få kjøpt nytt, så slipper du jobben.. Hvilken boltsirkel skal du ha ..?
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #4 på: juni 21, 2014, 23:21:28 pm » |
|
Bremser er "helt nytt" og gidder ikke bruke flere tusen på å få nye skiver/tromler. Det er blitt byttet boltsirkel på bilen en gang i tiden, og jeg skal tilbake til 4x130.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #5 på: juni 22, 2014, 00:37:11 am » |
|
Jeg hadde levert jobben til et firma med riktig verktøy. Tar ikke den jobben med drill og tommestokk for å si det sånn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #7 på: juni 22, 2014, 10:08:30 am » |
|
er den opprinnelige boltsirkelen fjernet/sveiset igjen ?
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #8 på: juni 22, 2014, 12:47:21 pm » |
|
Nei, byttet til bremseskiver med 4x100 eller til noen uten hull og boret 4x100.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #9 på: juni 22, 2014, 22:18:58 pm » |
|
Legg ut annonse med ønskes byttet. Sikkert noen som vil prøve seg på 4x100. Veldig mye bedre utvalg i felger, sammenlignet med 4x130
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #10 på: juni 22, 2014, 22:33:06 pm » |
|
Jeg ønsker samtidig å beholde muligheten til å skifte til nåværende felger.
Edit: Da endte jeg opp med å kjøpe nye skiver og tromler.
|
|
« Siste redigering: juni 23, 2014, 21:43:27 pm av Jesper1201 »
|
Loggført
|
|
|
|
|