mai 06, 2025, 00:31:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte av boltmønster/trommler + hjul på splittbuss, trenger hjelp...  (Lest 1932 ganger)
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« på: august 01, 2014, 07:00:52 am »

Har en 58' splittbuss som er moderat senket med 5/205 (trommler bak, CSP skiver foran)
på bilen står det nå 135/70+205/70 med Empi 5. Planen var nå og bytte til CSP 5/130 trommler
bak, og 5/130 skive foran (alt kjøpt og ligger klart i eske) Men etter x antall timer i garasjen i går
to mann, har jeg gitt opp og få til bakhjula selv. Tok av demper, fjærplate mounts, tok ut luft i
hjula etc etc, alle triksa i boka for bakhjulskifte på senket splittbus, men "no luck"....fikk av ett
av bakhjula etter laaaaaang tid med mye knoting, men fikk ikke på Fuchs, så da tørte jeg heller
ikke og bytte trommler. Så på med Empi 5 hjula igjen, og jeg var akkurat like langt etter så mye
svetting og banning...

Så til spørsmålet:

Kan noen gjøre denne jobben for meg, enten kun bakhjula, eller alle 4 hjula om du har tid?
Er en stor fordel om du har gjort dette før, da det visstnok etter og ha pratet med andre bussfolk
skal være en "grei skuring" hvis du gjør det på riktigt måte...

Har en mulig kandidat som kan hjelpe meg, men som så mange andre har han mye og gjøre
før SCC så da ryker muligens min plan om og få på dette før SCC også... (så prøver her og helgardere meg,
så jeg også kommer i mål før 15 aug...)

Gi lyd om du har mulighet, jeg bor i Enebakk/Ski, og har egen garasje med det meste av verktøy. (selv
om jeg tror en bukk ville vært det beste til denne jobben)

Jeg betaler selvfølgelig, så vi blir helt sikkert enige.

Send PM

Alex
Loggført

Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #1 på: august 01, 2014, 10:40:49 am »

Har vært med på å løsne fjærplata fra akselrøtet og da trekke akselen med hjulet på så langt ned som mulig. Da gikk hjulet av uten problemer.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 01, 2014, 12:30:47 pm »

Har vært med på å løsne fjærplata fra akselrøtet og da trekke akselen med hjulet på så langt ned som mulig. Da gikk hjulet av uten problemer.

Har også løsnet alt, men brekkvaier er for kort til
og få dratt akselrør av fjærplatene derav...vanskelig som F....
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: august 01, 2014, 20:59:51 pm »

Vil det hjelpe å løsne brekkwirene fremme?
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: august 01, 2014, 21:27:01 pm »

Ja
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 01, 2014, 21:27:29 pm »

Vil det hjelpe å løsne brekkwirene fremme?

Nei strømpa vil fortsatt være for kort....desverre  Trist
Loggført

atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 01, 2014, 22:37:34 pm »

Ja

Ok, mulig jeg tar feil da...men strømpa blir vel ikke lenger bare vaier inni, eller?
Loggført

Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: august 01, 2014, 23:29:43 pm »

Strømpa blir ikke lengere men mener det var slik at når vaieren løsnes foran så trekker man med seg strømpa forfra. Ta dette med en klype salt da det begyner å bli lenge siden jeg var med på dette.
Loggført

atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 02, 2014, 00:51:37 am »

Strømpa blir ikke lengere men mener det var slik at når vaieren løsnes foran så trekker man med seg strømpa forfra. Ta dette med en klype salt da det begyner å bli lenge siden jeg var med på dette.

Ok, skjønner...
Loggført

atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 03, 2014, 20:59:58 pm »

Ingen som kan dette og som trenger noen slanter etter ferien?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!