juni 20, 2025, 07:09:09 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Type1 Empi Hpmx 44. Plutselig fusker og smeller i potta
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Type1 Empi Hpmx 44. Plutselig fusker og smeller i potta (Lest 1262 ganger)
GrøttingOlje
Nybegynner
Innlegg: 21
Bosted:
Type1 Empi Hpmx 44. Plutselig fusker og smeller i potta
«
på:
august 01, 2014, 22:47:54 pm »
Hei!
Akk montert splitter nye hpmx 44 på min 1915 type 1 motor.
Problemet er at noen ganger den blir varm så begynner det å fuske og smelle i potta. Kan virke som den får for mye fuel.
Har satt inn nye 009 fordeler, coil og ledninger, men problemet fortsetter. Opplevde det samme et par ganger med mine gamle drla 40.
Hver gang gang bilen stoppes smeller det i potta, også med d gamle drla40.
Noen som har noen formeninger her?
Loggført
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Type1 Empi Hpmx 44. Plutselig fusker og smeller i potta
«
Svar #1 på:
august 01, 2014, 22:58:35 pm »
Mager/feil blanding.
Det du trenger er noe å måle blandingen med f.eks en bredbåndslambda. Eventuellt en mann med peiling og bremsebenk.
En kompis har brukt disse gutta for dysing og justering av gassere og tenning med godt resultat for en grei penge.
http://autoconsult.as/
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
ghia69
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: Bodø
Ghian min
Sv: Type1 Empi Hpmx 44. Plutselig fusker og smeller i potta
«
Svar #2 på:
august 03, 2014, 10:23:01 am »
Kan vel også skyldes feil justering av ventilene. For liten klaring mellom vippearmer og støtstenger kan medføre at ventilene ikke blir helt tette ved tenning.
Dobbeltsjekk dette også:)
ghia69
Loggført
Min 1969 ghia cab:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,41341.0.html
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...