mai 04, 2025, 13:20:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type1 Empi Hpmx 44. Plutselig fusker og smeller i potta  (Lest 1232 ganger)
GrøttingOlje
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted:


Vis profil

« på: august 01, 2014, 22:47:54 pm »

Hei!
Akk montert splitter nye hpmx 44 på min 1915 type 1 motor.
Problemet er at noen ganger den blir varm så begynner det å fuske og smelle i potta. Kan virke som den får for mye fuel.
Har satt inn nye 009 fordeler, coil og ledninger, men problemet fortsetter. Opplevde det samme et par ganger med mine gamle drla 40.
Hver gang gang bilen stoppes smeller det i potta, også med d gamle drla40.
Noen som har noen formeninger her?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 01, 2014, 22:58:35 pm »

Mager/feil blanding.
Det du trenger er noe å måle blandingen med f.eks en bredbåndslambda. Eventuellt en mann med peiling og bremsebenk.

En kompis har brukt disse gutta for dysing og justering av gassere og tenning med godt resultat for en grei penge.
http://autoconsult.as/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #2 på: august 03, 2014, 10:23:01 am »

Kan vel også skyldes feil justering av ventilene. For liten klaring mellom vippearmer og støtstenger kan medføre at ventilene ikke blir helt tette ved tenning.
Dobbeltsjekk dette også:)

ghia69
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!