Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« på: august 05, 2014, 16:26:08 pm » |
|
Må nye snekker justeres før bruk? Satt i en ny trw idag, med 10cm slakk på rattet. Strammet både under og over, i alle styreutslag.. Og gjort det etter boka..
Tips?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1 på: august 05, 2014, 16:27:48 pm » |
|
Tips?
Ja, du skulle aldri ha kjøpt en TRW styresnekke.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: august 05, 2014, 16:31:40 pm » |
|
Konstruktivt kalle..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #3 på: august 05, 2014, 16:43:24 pm » |
|
Konstruktivt kalle..
Kanskje ikke men allikevel helt sant. Du sjekket såklart at den var pakket med skikkelig egnet fett og ikke noe tynnflytende smørje?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: august 05, 2014, 16:53:20 pm » |
|
Konstruktivt kalle..
Kanskje ikke men allikevel helt sant. Du sjekket såklart at den var pakket med skikkelig egnet fett og ikke noe tynnflytende smørje? Ja det er sjekket. Aksialslakk (store bolten under) er justert inn og lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: august 07, 2014, 00:58:43 am » |
|
vansklig å forstå kva som er grunnen til at desse snekkene er i handelen , igrunn. i dei fleste tilfeller endar ein opp med meir slark i den nye enn med den gamle orginale. virkar som dei aller fleste er laga mandags morgon eller fredags ettermiddag. har vert borti 4 sånne TRW snekker og kun 1 har fungert tilfredstillande ut av boksen. 2 av dei har eg klart å justert inn, og delvis mysta sjølvoprettinga, og den siste var skrot ut av boksen.. overhaling av dei gamle er for meg einaste alternativ..
men ser du skriver "lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining", denne skal du skru inn til den sovidt møter motstand,men vist da i ditt tilfelle var 1/4 omdr. so er jo saken biff
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #6 på: august 09, 2014, 08:22:34 am » |
|
vansklig å forstå kva som er grunnen til at desse snekkene er i handelen , igrunn. i dei fleste tilfeller endar ein opp med meir slark i den nye enn med den gamle orginale. virkar som dei aller fleste er laga mandags morgon eller fredags ettermiddag. har vert borti 4 sånne TRW snekker og kun 1 har fungert tilfredstillande ut av boksen. 2 av dei har eg klart å justert inn, og delvis mysta sjølvoprettinga, og den siste var skrot ut av boksen.. overhaling av dei gamle er for meg einaste alternativ..
men ser du skriver "lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining", denne skal du skru inn til den sovidt møter motstand,men vist da i ditt tilfelle var 1/4 omdr. so er jo saken biff
Har du tilgang til en grei video/forklaring på justering av orginal styresnekke? Jeg har en liten instruksjon i restaureringsboka jeg har, og det funket fint for å få bort frigang i styresnekka mi, men vil gjerne låre litt mer om denne, så jeg kan føle meg trygg på evt framtidig justering. (info rundt innmat i snekka hadde vært supert) 
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
Huleboar
Seniormedlem
   
Innlegg: 328
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: august 24, 2014, 19:48:24 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
VW T2 Camper 76 VW T2 Camper 77 VW T1 Roadster 67
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: august 24, 2014, 20:03:57 pm » |
|
Alt er prøvd. Det er bare TRW som er crap.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #9 på: august 31, 2014, 08:07:53 am » |
|
Nå husker ikke jeg i farta når de endret fra tykk til tynn aksling ut av styresnekka. Men kunne du bruke den pitman armen du hadde fra Før? Eller måtte du få tak i en nyere type? de trw snekkene kommer jo bare til nyeste modell pitman. greia er uansett at med disse får du ikke strammet pitman armen nok på akslingen ut av styresnekka. Dette er litt sært, men bolten du strammer armen med er jo delgjenget. Denne bunner på gjengene Før den har klart å klemme armen fast i akslingen. Fy fader som jeg styra med dette en gang i tiden. Men så gjenget jeg den bolten etpar runder til, og vips så var bilen tight og fin på rattet. Dette har jeg vært med på å gjøre med flere biler. Det tok meg lang tid og mye banning på å finne dette ut. Men jeg lå under bilen og rugget på hjulene. Da så jeg fysisk at pitman armen slarket frem og tilbake på akslingen. Helt fjernt at de er sånn, men løser seg fint med annen bolt eller litt lenger gjenge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #10 på: september 05, 2014, 21:40:48 pm » |
|
Skjønner hva du mener. Kan jo sjekke ut dette i vinter.
Men lå under og så på snekka når rattet ble vridd rundt, og det så ut som det er inni snekka problemet er..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #11 på: september 05, 2014, 21:49:43 pm » |
|
Jeg kjøpte min snekke i uk på machine7. Sikkert samme driten, lekker olje som en sil. Tenkte jeg skulle montere den gamle snekka i vinter jeg. Bortkasta penger.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #12 på: september 05, 2014, 22:07:27 pm » |
|
Får prøve å finne en NOS
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #13 på: september 06, 2014, 00:55:00 am » |
|
Regner med du har lest den definitive tråden på styresnekker? Hvis ikke er den nok verd en titt. http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,19621.0.htmlInnlegg nr.18 og ut er gull.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #14 på: september 07, 2014, 10:05:11 am » |
|
Det skal sies. Selv om jeg i sin tid fant ut dette med bolten og greier. Så er det ikke dermed sagt at jeg er stor fan av de reorosnekkenene. prøv å finn en god original en..
Petter
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|