Rune Ellingsen
Medlem
  
Innlegg: 143
Bosted: Stavanger
|
 |
« på: august 12, 2014, 14:03:13 pm » |
|
Hei! Skal på mitt første SSC nå til helga, og bare lurte på om noen har noen erfaringer å dele :-) Alt fra ting å ta med seg, noe verktøy som bør tas med etc.
Bilen er en 1965 T1 som er laaaav, og 6v. Vil også nevne at jeg ikke har kjørt noe langt med bilen før.
Håper på svar!
Rune
|
|
|
Loggført
|
1965 T1 1973 T2
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #1 på: august 12, 2014, 14:38:39 pm » |
|
Ting som er kjekt å ta med: Reservehjul Gassvaier clutchvaier coil fordeler, gjerne komplett ekstra olje ekstra bensin på kanne jekk hjulvinne verktøy som div fastnøkler, pipesett, slangeklemmer,lyspærer,sikringer++++
Viktig! Brannslokker.
God tur
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2 på: august 12, 2014, 15:08:48 pm » |
|
Det er mange som skal kjøre fra Stavanger tidlig fredag morgen. Se www.srvwk.com
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #3 på: august 12, 2014, 17:03:14 pm » |
|
Ting som er kjekt å ta med: Reservehjul Gassvaier clutchvaier coil fordeler, gjerne komplett ekstra olje ekstra bensin på kanne jekk hjulvinne verktøy som div fastnøkler, pipesett, slangeklemmer,lyspærer,sikringer++++
Viktig! Brannslokker.
God tur
Har med viftereim, plugger, pluggnøkkel, stift og kondensator også. Og søkerblad. Dessuten sukkerbit med litt størrelse og tilhørende sportrekker. For å lappe gasswiren når/hvis den ryker bak i motorrommet. Har ikke hatt bruk for noe av det på langtur, utenom verktøy da mutteren på bensinkrana sprakk i Karlstad for 10 år siden. God tur! Bobla er en god langturbil, ihvertfall i originalhøyde....  Med ovalen har jeg kjørt ned til franskegrensa og opp igjen.
|
|
« Siste redigering: august 12, 2014, 17:06:50 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
jubaluba
|
 |
« Svar #4 på: august 12, 2014, 23:07:50 pm » |
|
Har som regel med viftereim, en liten vicegrip tang, et par skrutrekkere, søkerblad, prøvelampe og et lite skrallesett. Stort sett alt får plass i hanskerommet. Da jeg hadde stifttenning lå det som regel en stift og kondensator der også, mem den ble donert til en 1303. Har for øvrig aldri fått bruk for det når det har ligget i bilen.
Langtur med god gammel bil er bare moro. I hvertfall når ting funker som det skal.
|
|
« Siste redigering: august 12, 2014, 23:12:16 pm av jubaluba »
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #5 på: august 12, 2014, 23:13:31 pm » |
|
Er bilen din vant med å kjøre minst 50-70 km i en smell så går det nok bra.
Sørg for at du ikke har for store oljelekkasjer...ikke minst fra mansjettene på girkassen.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #6 på: august 13, 2014, 00:38:30 am » |
|
Godt humør og evne til å le av eventuelle kronglete situasjoner. Pleier stort sett å gå feilfritt disse originale motorene da.
God tur!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: august 20, 2014, 22:16:43 pm » |
|
Gikk turen fint?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Rune Ellingsen
Medlem
  
Innlegg: 143
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #8 på: august 20, 2014, 23:01:10 pm » |
|
Gikk turen fint?
Hadde kjørt rett over en time da hjullageret forran røk, men med god hjelp fra folk i klubben fikk jeg overlevert nytt lager og jeg fiksa det på parkeringsplassen på Rema 1000  Utenom det så gikk bilen veldig tregt, spesielt i oppoverbakker. Til tross for det så kom jeg meg til Gardermoen, hadde ikke så veldig lyst å ligge å skru på selve treffet, så jeg gjorde ikke så veldig mye med det. Da jeg kom meg hjem til Stavanger åpna jeg motorlokket og begynte å feilsøke litt, og fant ut at den ene pluggledningen på fordeleren ikke var helt på... Så da har jeg kjørt 1020 km, circa 16 timer... på 3 sylindere... Men jeg har iallefall lært! 
|
|
|
Loggført
|
1965 T1 1973 T2
|
|
|
Mangokid
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: august 20, 2014, 23:52:41 pm » |
|
øl
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: september 02, 2014, 08:45:20 am » |
|
Savnet sveiseapparatet. 450km på frieksos fra to rør på header som var blåst av før turbo ga lite effekt og mye bråk. Prøvde å reparere på en buss stopp med ølboks og slangeklemmer(trodde det bare var ett hull), det holdt i 0,4sek. Måtte legge ut luftfilteret til friluft og ta på hørselvern 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
VW 181
Supermedlem
    
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #11 på: september 02, 2014, 13:03:05 pm » |
|
Savnet sveiseapparatet. 450km på frieksos fra to rør på header som var blåst av før turbo ga lite effekt og mye bråk. Prøvde å reparere på en buss stopp med ølboks og slangeklemmer(trodde det bare var ett hull), det holdt i 0,4sek. Måtte legge ut luftfilteret til friluft og ta på hørselvern  Kjekt med noen utfordringer underveis... 
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #12 på: september 02, 2014, 15:07:09 pm » |
|
Jeg er så barnslig at jeg syntes det var litt kult de 8 gangene jeg stoppet på hjemveien for å fylle bensin. Kom ut etter å ha betalt, trykker på fjernkontrollen for å åpne døra, et par klemt i sirenen for kvittering, lysene går på. Så på med firepunktsbeltet, hørselvern, på med alle vifter og bensinpumpe, og starte flyet for å taxe langsomt ut mot rullebanen
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
VW 181
Supermedlem
    
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #13 på: september 02, 2014, 15:24:59 pm » |
|
Jeg er så barnslig at jeg syntes det var litt kult de 8 gangene jeg stoppet på hjemveien for å fylle bensin. Kom ut etter å ha betalt, trykker på fjernkontrollen for å åpne døra, et par klemt i sirenen for kvittering, lysene går på. Så på med firepunktsbeltet, hørselvern, på med alle vifter og bensinpumpe, og starte flyet for å taxe langsomt ut mot rullebanen Høres helt herlig ut!  Tipper det ble en del smil pr mil... 
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
|