molund
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted: Senja
|
 |
« på: august 15, 2014, 03:28:23 am » |
|
hei hei, jeg har da et prosjekt som jeg snart er i mål med, ivinter-vår-sommar har jeg hadd ute motor og gir, lakkert litt og skifta olje på girkassen, Transmisjonsolje, helsyntetisk 75W–90 Motoren er litt tungstartet, men starter etter litt filing, Når motoren starte så bakken den fint å ''hører'' ikke noe unormale lyder, men den eier ikke motorkraft, jeg stilte meg i bakken opp til huse mitt, å da når jeg satt den i revers, så døde den bare ut, jeg hadde full gass og slapp clutch'en forsiktig ut, den siger forsiktig bak noen ''cm'' til den døuer ut, ( trør inn clutch'en inn så den ikke døuer ut ijen'' da jeg kjørte ned på veien før å prøve å gi full gass, så ''nappet-horket'' den seg fram, men fikk da litt fart etter hvert,
Forgasseren er ny, og letet etter hvordan innstillingen skulle være, så eg skruvde den kjukke ''dysen'' 2 og enhall omdreining ut, og samme gjore jeg me den lille skuven under. (34 PICH)
Også så lurer jeg på, hva er den ''vacum'' ventilen som kommer ut mitt på forgasseren ? den sitter da fremst på gassaren ? den suger luft, men er ikke tilkoblet, det var ikke en sån ''nippel'' på den gammle gassaren ?
er det noen her som har noen anelse hva det kan være?
det som er nytt i motorn er , Forgasser-coil-plugger-pluggledninger
MVH Lars-Morten
|