Ole Martin
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #90 på: september 29, 2014, 07:15:03 am » |
|
Selvom det ble noe kortvarig denne gangen, med "kone" og barn på tur håper jeg på en tur også til neste år. Forhåpentligvis med egen bil. Vi tilbrakte helgen i Eskilstuna i strålende solskinn.
Kult treff med mye forskjellig å se på!
|
|
|
Loggført
|
FreakPower Racing Beste tid: 9.583 201m - Street Legal Brumunddal 2015
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #91 på: september 29, 2014, 09:13:36 am » |
|
Takk for til alle for hyggelig selskap  Var en super helg, selv om jeg ikke fikk 10-sekunderen jeg ønsket meg. Hadde det gøy uansett. Flott sted og porffe arrangører. Ikke siste gang for meg heller  Og gratulerer til alle som kjørte ny pb!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #92 på: september 29, 2014, 09:53:33 am » |
|
Kjempeflott helg, som Jørn sier: Garantert ikke siste turen til Kjula - proffe greier - de kjørte igjenom 657 drag på lørdag. Ikke EN sanering, og kun en 20 minutters sanering på søndag 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #93 på: september 29, 2014, 10:02:22 am » |
|
Litt sliten på jobb i dag ja, 14 timer bort - 12 timer tilbake, men for en helg! En ting er sikkert, Kjula blir sesongavslutning fra nå av som fast rutine. Banen, mannskapet, området, deltakerene, maten... ja alt var skikkelig bra. Håper flere slenger seg på neste år for dette var bra. Ny personlig beste på 10.67 backet av 10.70 med påfølgende drept ring pinion var vel verdt turen! Takk for veldig kjekt reisefølge Ove og Geir Frøitland, og takk for god stemning i Volkswagen delen av 4-6 klassen. Høydaren i 2014 uten tvil!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #94 på: september 29, 2014, 10:14:22 am » |
|
Litt sliten på jobb i dag ja, 14 timer bort - 12 timer tilbake, men for en helg! En ting er sikkert, Kjula blir sesongavslutning fra nå av som fast rutine. Banen, mannskapet, området, deltakerene, maten... ja alt var skikkelig bra. Håper flere slenger seg på neste år for dette var bra. Ny personlig beste på 10.67 backet av 10.70 med påfølgende drept ring pinion var vel verdt turen! Takk for veldig kjekt reisefølge Ove og Geir Frøitland, og takk for god stemning i Volkswagen delen av 4-6 klassen. Høydaren i 2014 uten tvil!
Du er en harding Trond!  Og nå må du oppdatere signaturen din 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #95 på: september 29, 2014, 10:22:39 am » |
|
oh yes :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #96 på: september 29, 2014, 10:24:06 am » |
|
Kjørte du helt hjem i ett strekk Trond 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #97 på: september 29, 2014, 10:27:18 am » |
|
Kjørte du helt hjem i ett strekk Trond  Neida, hadde to tisse pauser og en burgerstopp :-) (og 4 red bull)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #98 på: september 29, 2014, 10:29:14 am » |
|
det er ett strekk ! vestlandsk viking!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #99 på: september 29, 2014, 10:31:46 am » |
|
noen vw bilder
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #100 på: september 29, 2014, 10:50:29 am » |
|
Utrolig kjekt at det var så stor Volkswagen turnout. Satser på å bli dobbelt så mange neste år?! :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #101 på: september 29, 2014, 11:24:00 am » |
|
Grattis til Trond og Jørn  sinnsykt gode tider ..(girkassen røyk for fler denne helga + en og annen motor desverre !) .. mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #102 på: september 29, 2014, 11:29:08 am » |
|
Brann i SkinneBobla?
For en som ikke har fått med seg noe...(i bakken uten dekning) - hva har skjedd?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #103 på: september 29, 2014, 11:40:14 am » |
|
Tror ikke skadene var så veldig store. En fuel rail som sprakk eller no i den duren. Vil tror det er easy fix for det teamet der :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #104 på: september 29, 2014, 12:54:01 pm » |
|
What to do.. når en står der 5 dager før avreise til Kjula. Og tilfeldig finner ut av girkassen som sitter i bilen er mos. Sprekte tenner på første gir og Ring/pinion. Det jeg har liggende på hylla av ettermarkeds mainshafts er ikke brukanes til dragrace.. Men må duge. For kjøre, det skal jeg uansett. 3,55 førstegir og 1,9 andre åker inn med Jee-shift modifisering. Og sammen med ny 3,875 R/P gir det meg hele 75km/t på førstegir og 136km/t på andre. Prosjektet er egentlig dømt allerede her. Men startkontigentet er betalt. Setter sammen greiene å tar en tørrgjennomkjøring av gir med hjulene i været før bilen går på hengeren. Selve turen visste jeg skulle bli topp notch. Med Ulf, Kormi og Pål går alltid ting greit. Litt kjegling pga trege handlerutiner og en sur-stresset undertegnende blir det alltid. Men vi har lært hverandre og kjenne, så med litt kløing bak øret og oppvarming av kalde skuldre blir det alltid hyggelig til slutt. At Pål stiller med matriell som lagstelt, feltsenger, multifuel ovn, multivan og henger er vi alltid takknemlige for. At klagene på morgenen gikk i at det var for varmt i teltet kan vi anse som luksusproblem  Vel fremme på startplata gikk alt i stein allerede under burnouten. Null grep fra klutsj og slur på alle gir ga 12,2 og Lørdagen var ferdigkjørt. Ut med motor og de glade svenskene Hans Landelius og Niklas Haglund ga meg to valg innen klutsj. Ny stage 1, lik den jeg akkurat hadde ødelagt, eller en godt brukt konkav stage 3. Lommeboka tilsa ikke at jeg skulle ødlegge en klutsj til. Så jeg gikk for stage 3, Shimset den ut endel for ennå bedre grep. Da denne nå kun ga anlegg på de ytterste millimeterene. Var spent som en unge i oppliningen på Søndag morgen. Her måtte det stålbørste til for å få bort all rattrust. Burnout gikk knirkefritt. Og med startturtall på 7800 rpm bare skjøt det ut fra linja. Null hjulspinn eller hjulløft. Ikke noe røsk eller napp. Perfekt slur på klutsj og 1,63 i 60 fot. Som å akslerere med fly. Alle gir satt perfekt. Litt pussig følelse å legge inn 3 gir på 200meters merke men smilet var stort inni hjelmen der. 11,66 og ett hundredel fra tangering av personlig beste fra Tierp i 2011. Neste drag gikk som på skinner. Rutinene var tilbake og gutta smilte fra øre til øre når de kom kjørende for å hente med en timeslip som sa 11,57. Om noen skulle lånt penger av meg skulle de spurt meg akkurat da  3de run ble litt kjeitete da jeg gikk rett i stage og alle oppspenningsrutiner ble unnagjort i litt raskere tempo enn jeg foretrekker. Fikk bilen avgårde og følte allerede når jeg så grønnlyset att dette ble ett drag for å sammenligne slutthastighet. Gutta boys kom kjørende alvorlige som når jeg har driti meg skikkelig ut. Jeg må spørre om timeslip for å se på hastigheten. Og der sto det svart på hvitt. 11,44. Nå kunne vinteren komme.  Tok ett drag til, men med litt hjulspinn ble det litt tap, og 11,53 ble slutt-tiden. Men nok til å backe opp 11,44 draget på en offisiellt måte. Det er ikke fort i følge dagens standard, men jeg er stolt som en unge uansett. Alt er selvgjort med veldig begrenset budsjett, og de dyreste bitene på hele bilen er de spanske IDA forgasserne som sitter på toppen av motoren. Og det sitter fortsatt 42mm ventiler i toppene. Gasserne er ikke tatt opp. Stål støtstenger. Og jeg kjører 98 blyfri fra ESSO. Bensin forbruk for hele helgen endte opp på ca 1,5 liter  Takk for en kjempe helg folkens. Var ikke første turen til Kjula. Og definitivt ikke den siste. Blide mennesker, lite fyll og bråk. Og sporten dragrace som høyeste prioritet. Til de som lurer på resultatet med "the shit" potta kontra langstingeren. De kom helt likt ut på topphastighet. Men stingeren satt på bilen når 11,44 draget kom.
 timeslips.jpg (32.97 KB. 359x600 - vist 262 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #105 på: september 29, 2014, 13:17:42 pm » |
|
..Og jeg glemte.. Ett stort GRATTIS til Jørn, Trond og Mr. Herman. 10 rattar. Til Dawn og Tor Øyvind.. dere har min fulle sympati. Inga rattar alls... May the force be with you next year.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #109 på: september 30, 2014, 10:42:03 am » |
|
faan hva proffsigt med TV greiene(også)!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #110 på: september 30, 2014, 10:45:00 am » |
|
man kan ta høyre klikk i filmvinduet og kopiere direkte link til det tidspunktet man vil 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #111 på: september 30, 2014, 10:46:16 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #112 på: september 30, 2014, 11:04:17 am » |
|
"Kalle Grabben" og "Kalle Krabben" speaker'n 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #113 på: september 30, 2014, 11:15:26 am » |
|
Det var en Kalle Grabèn inni der også  Godt en har helsvensk navn. Aldri noen missforståelser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #114 på: september 30, 2014, 12:28:47 pm » |
|
Kalle Grabèn Kalle Grabben Kalle Krabben Kalle Rabèn Og på Tierp den jeg liker best; Kalle Rabben snabba grabben. Kjært barn har mange navn........ 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #115 på: oktober 05, 2014, 15:58:46 pm » |
|
Takk for turen alle sammen. Kult å være der selv uten bobla.  Laster opp 290 fulloppløsnings-bilder nå. Tar nok litt tid før alle er der. Bare å bruke bildene, men gjerne en liten "takk" om det publiseres noe sted..  Link til galleri: http://1drv.ms/1rXML1O
|
|
« Siste redigering: oktober 05, 2014, 16:03:32 pm av kb »
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #116 på: oktober 05, 2014, 17:33:40 pm » |
|
Takk for turen alle sammen. Kult å være der selv uten bobla.  Laster opp 290 fulloppløsnings-bilder nå. Tar nok litt tid før alle er der. Bare å bruke bildene, men gjerne en liten "takk" om det publiseres noe sted..  Link til galleri: http://1drv.ms/1rXML1OHar ikke lånt noen bilder men sier takk allikevel. Bra bilder og det er nyttig å se sine egne starter. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #117 på: oktober 05, 2014, 18:21:29 pm » |
|
Takk for turen alle sammen. Kult å være der selv uten bobla.  Laster opp 290 fulloppløsnings-bilder nå. Tar nok litt tid før alle er der. Bare å bruke bildene, men gjerne en liten "takk" om det publiseres noe sted..  Link til galleri: http://1drv.ms/1rXML1OHer var det mange flotte bilde ja!! Takk for det! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #118 på: oktober 05, 2014, 22:34:06 pm » |
|
fine bilder!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|