coupe-69: takk for tipsene!

har skiftet det meste i motoren, ny clutch og div. tror og håper ikke at 67 mod 1500 har papirpakning mellom girkasse og motor? så jeg trenger ikke stramme klipsene på utløyserlageret? ser ut som det lett kan hoppe av ser du.
Hot Owl: jeg har lite greie på motor, derfor jeg spør. men clutchlammelen er vel byttet vis hele clutchen er byttet? sikkert dumt spørsmål men..
det er vel den du ser i bakkant på motoren når det står på bakken?
BeetleBug: motoren har fått to nye enkle gassere 34mm. og kvasse kammer + litt smådiv. det er byttet alt av pakninger og bolter på hele motoren.
en kompis som har gjort jobben med motoren. så han skal være med å justere alt når motoren er i. men jeg skal sette motoren i selv. derfor jeg trenger råd og tips

hehe
- kan varmepotter enkelt monteres når motoren står i bilen? har ikke fått kjøpt det enda.
- ser at det er en kabel til autochoke og en til elektromagnetic pilot jet? hva er disse til? og trenger jeg dem?
Hei igjen.
Papirpakningen skal være bak svinghjulet mot motor, men er ikke sikker hvordan model dette gjelder. Har selv en -69 og monterte papirpakning men ble frarådet dette, så jeg fjernet den, kun o-ring i svinghjulet.
Men ser i ettertid at papirpakning finnes i 2 varianter, en til motorer 25/30hk opp til -60 mod. og en til 12-1600 34-54hk 61-79mod., Så egentlig skal det vel være en pakning der. Men de fleste påsto at det var kun eldre modeller som skulle ha denne, så jeg fjernet den, men angrer egentlig i ettertid, skulle bare ha gjort slik jeg tenkte, hører jo til på motor.
Klipsene skal være litt løse ja, men det er klart at også disse kan bli for slarkete.
Er disse nye, hvis ikke, kjøp det, koster noen få kroner.
Men jeg vet jeg klemte mine litt sammen før montering, syntes også de var slakk, men det hjalp ikke.
Faktisk senest idag måtte jeg ta ut motor pga. at clutchen gikk til bunns og wire var like hel, og der var det.
Klipsene var av, lå i bunn av girkassa

Så jeg bestilte opp idag HD utløserarm og HD klips, disse klipsene er fjærbelastet i enden og skal sitte mye strammere enn de andre. Utløserarmen bestilte jeg pga at den jeg har har begynt å bli skjeiv på den ene siden og slitt, så nå skal alt byttes før motor kommer i igjen, gidder ikke flere demonteringer i år

Men det jeg tror Hot Owl mente var at du presser lamellplaten på akslingen på girkassen for å gjøre rent i rillene der, bruk gjerne den gamle hvis den nye er montert på motor. Når du gjør dette, så blir akslingen rengjort i rillene for å gli bedre.
Men varmepottene burde vel egentlig være montert før du setter i motor, er ikke sikker, bruker j-tubs selv uten varmefunksjon.
Et annet tips, husk å tre i gasswire før du har heist motor fullt opp, når det gjenstår noen cm så trer du den i, kan bli plaget med å få den i når motor er på plass. Ikke det at du ikke får det til, men masse ekstra knoting og tid bortkastet

Håper du fikk litt mere svar, stå på
