alask
|
 |
« på: juli 14, 2008, 01:09:28 am » |
|
jeg har vert litt i mot dette fra før men jeg er ikke fornøyd med høyden på bilen min foran og har funnet ut atter noen kjøreturer at jeg ikke kan senke bilen mer. så derfor vurderer jeg dette!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: juli 14, 2008, 01:38:11 am » |
|
Detta kan ivertfall Empiboy 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #2 på: juli 14, 2008, 21:04:56 pm » |
|
jepp det kan han:)..
han gjorde det for meg. send han en pm du og spør han. du må bare sende han de gamle brakettene....
se på min:)
blir helt rått..
mine ble senka 35mm....
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #3 på: juli 15, 2008, 23:03:32 pm » |
|
Dette kan jeg ordne billig for deg. Eller hvis du er sveisekyndig kan jeg forklare deg hvordan jeg gjør det.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #4 på: juli 16, 2008, 00:02:40 am » |
|
har sveise "kunskap".. kapper man ut et skrå stykke og sveiser inn et nytt skrå stykke som er dobbelt så bred? eller kapper man på skrå og overlapper? men da blir det vel for kort... jepp forklar meg!! hva er prisen din?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw66
Nybegynner

Innlegg: 15
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: juli 16, 2008, 21:52:46 pm » |
|
Litt off topic, men hva er hennsikten? Får det bilen til å se lavere ut? Vil det ikke se rart ut fra siden? legg gjerne ut bilde, nysgjerrig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #6 på: juli 16, 2008, 21:56:44 pm » |
|
også nysgjerrig
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #7 på: juli 16, 2008, 22:23:41 pm » |
|
det er ikke så mye at det synes for det utrente øyet. formålet er å få bilen til å se så lav ut som den virkelig er...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #8 på: juli 16, 2008, 22:33:02 pm » |
|
fårstår... Hva blir gjort med fangerfestene da?
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #9 på: juli 16, 2008, 23:10:47 pm » |
|
det venter jeg fremdeles på å få vite..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #10 på: juli 16, 2008, 23:39:50 pm » |
|
Jeg tar 400,- for å senke to stk. Det jeg gjør er å neste sammen festene der de deler seg til vær sin side forerst for å være sikker på at de ikke deler seg. Så kapper jeg de rett av så nære sveisen som mulig. Så legger jeg inn en bit av et 6mm flattstål i underkant av den delen som skal boltes til bilen. På min kappet jeg en 40 mm lang bit av et 40x6 jern. Derfor ble de også senket 40mm. Så er det bare å plasere delen som skal boltes til fangeren foran det nye flattjernet. På den måten oppretholder man den orginale lengden på festene. Etterpå kapper og sliper jeg de til slik jeg selv synes de ser penest ut. Eneste som kan gjøres feil (bortsett fra å speilvende delene du har saget opp) er å få selve senkingen for langt inn. Da vil de jo ikke passe særlig bra inn i hullene på skjermen.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #11 på: juli 16, 2008, 23:44:43 pm » |
|
fikse du et bilde?
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #12 på: juli 16, 2008, 23:45:29 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #13 på: juli 17, 2008, 00:09:00 am » |
|
Har du gjort sånnt på europa fangarar og? (68+) Nokon som har eit bilde av ein late-looker med fangersenk på europafangar kanskje?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #14 på: juli 17, 2008, 02:45:40 am » |
|
er jo ikke no å anbefale . den vil ikke ta i mot støt som normalt, så ved en liten dult kan bilen få stygge skader. tror ikke BT er no serlig gla i det heller. men uansett  jeg hadde gjort det slik. så slipper du det flattjern styret og jeg personlig tror det vil se bedre ut da.
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #15 på: juli 17, 2008, 15:17:45 pm » |
|
synnest dette så kanon ut jeg... Hadde passet kanon på min med us fanger tror jeg.. Blir dette gjort både framme og bak... Empiboy det ser ut som du kan få en jobb av meg vist du vil  ?
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #16 på: juli 17, 2008, 15:28:40 pm » |
|
Dette var det hotteste man kunne gjøre for 10 år siden... Bekkelaget gjorde grepet berømt... Må innrømme at 5-6 grise senkede restobiler med serie koblede stereoanlegg gjorde inntrykk på Valle Hovin... Prodigy er for meg synonymt med senkede fangere! 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #17 på: juli 17, 2008, 16:15:15 pm » |
|
Senkede US-fangere er fortsatt fett synes nå jeg. 
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #18 på: juli 18, 2008, 11:10:18 am » |
|
er jo ikke no å anbefale . den vil ikke ta i mot støt som normalt, så ved en liten dult kan bilen få stygge skader. tror ikke BT er no serlig gla i det heller. men uansett  jeg hadde gjort det slik. så slipper du det flattjern styret og jeg personlig tror det vil se bedre ut da. Tanken er god, men på festene foran er det ikke veldig mye å gå på. De er faktisk ganske korte. Og hvis man ønsker å senke mere enn 35 mm må man uansett inn med litt jern. Jeg har derimot laget et par fester jeg skal ha bak på denne måten. Og jeg skal vel si meg enig i at de kansje ser noe bedre ut. Ps: Progidy er fortsatt kult!
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
|