wide5
|
 |
« på: oktober 14, 2014, 22:44:07 pm » |
|
God kveld..
Siden tiden ikke vil strekke til om dagen, så har jeg satt til side 61 prosjektet inntil videre. Forrige helg gikk turen over til Drammen, for å hente en gammal traver som har stått lagret noen år nå.. Det er en 57 T-1 US versjon. Den var for mange kjent som bilen med rocket felger, og jækla feite bakdekk.. Da den ble hentet stod den på stålfelger med piggdekk, standard forstilling og fremstod som en sliten gammel orginalbil. Det er lagt endel planer for bilen fremover i tid. Men i første omgang skal den få en 2" smalet forstilling med senkere, CSP skiver fremme, bygges om til 12V og litt andre småting. Etterhvert bør vel bilen lakkeres utvendig. Den ser ok ut på bildene, men den er bra sliten. Den store fordelen med bilen, er at det er sykt lite rust på den, og at US detaljene er der fremdeles.
Her er et blide fra dagen den ble hentet..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #1 på: oktober 14, 2014, 22:45:24 pm » |
|
På plass på verkstedet..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #2 på: oktober 14, 2014, 22:47:05 pm » |
|
Montert korta forstilling fra Mags, og skiver fremme..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #3 på: november 01, 2014, 19:07:44 pm » |
|
Da stod bilen ferdig på hjul igjen. Høyden foran er ikke satt enda, da den fortsatt står på orginalfelger med vinterhjul.. Når det gjelder felger til denne, så har jeg helt siden jeg begynte på 61'n hatt lyst på Enkei 5. Det er jækla tøffe felger synes jeg. Eneste er at denne bilen trillet på rocket felger med forrige eier. Så de enkei felgene kan fort oppfattes som et dårlig forsøk på å få den til å ligne på slik den var. Men jeg tror jeg bare må drite i det, og gå for det jeg har mest lyst på selv.. Alternativt har jeg gått og sikla litt på Flat-4 sine BRM kopier også. Jeg tror bilen vil kle begge deler, så vi får se med tiden.. Ellers er den ferdig bygget om til 12 V. Bremser er oppe å gå... Så det blir nok en liten prøvetur iløpet av uka.. Videre nå, så har jeg fått kjøpt en ferdig maskinert blokk. Den er tatt opp til 94 mm sats, så da blir det vel en motor til den iløpet av vinteren.. Petter'n.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #4 på: november 01, 2014, 21:27:15 pm » |
|
Slik kan den se ut med BRM 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: november 01, 2014, 22:49:42 pm » |
|
Vaskemaskin på verkstedet er på grensen til jålete..  Kult å se at det er fremgang BRM vil utvilsomt funke stilmessig og trolig ganske bra med offset på Flat4 utgaven i forhold til den korta forstillinga. Skal ikke ha for mye meninger om Enkei men bygger ikke de ganske lite ut? Bare så de ikke havner midt under bilen.. Trenger du fremdeles lysbryter forresten? Har vært litt armer og bein her så det gikk helt i glemmeboka 
|
|
« Siste redigering: november 01, 2014, 23:43:53 pm av Rocket-Racing »
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #6 på: november 01, 2014, 23:18:21 pm » |
|
Med all den moroa jeg jobber med til tider, så tør jeg ikke vaske kjeledressen hjemme  .Er mye jåleri på det verkstedet der skal du se.. Den lysbryteren er i orden. Alt virker nå.. ellers takk. Når det gjelder enkei felgene så har andre jeg vet om, hatt behov for 2" kortet forstilling for å få hjulene under skjermene foran.. Bak kan det nok tenkes man må ha lange aksler. Men disse er 5,5" med et ET på 14. Så de bygger omtrent det samme som SSP sine BRM. BRM ene til Flat-4, har jo ET 5. Så de bygger godt ut. Men de er bare 5" brede... Jeg får tenke meg om litt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #7 på: desember 17, 2014, 18:16:29 pm » |
|
Har jobba litt med bilen igjen.. Felgvalget faller på flat-4 BRM. De ser jo sykt bra ut. Med F-70-15 polyglas bak blir nok dette porr på høyt plan.. Ellers har jeg plukka av fangere, og bestilt T-bars fra Mags. Fikk tak i teppe til tunnelen fra Unneberg. Dette er nå limt inn, og Flat-4 eliminator spak er montert. Dette er vanligvis en jækla møkkaspak å få justert inn. Men denne gangen gikk det veldig glatt. Den er meget tight og fin nå. Sånn vidre skal jeg begynne med motor utover nyåret.. Siden jeg er litt gammaldags av meg, så blir det nok ikke noe sprut eller turbo. Jeg heller mot en old school forgassermotor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #8 på: desember 17, 2014, 18:20:52 pm » |
|
Teppe og spak på plass... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #9 på: februar 18, 2015, 23:25:11 pm » |
|
Etter litt stillstand, så fikk jeg endelig i hus felgene i går.. Dekk er bestilt, og jeg gleder meg som en unge til å få de på..  Sånn ellers har jeg kun fiksa endel småting på bilen.. Men den er iallfall klar til våren..
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #10 på: februar 19, 2015, 00:36:59 am » |
|
Rart at det finnes så mye deler å få kjøpt til boble som egentlig ikke passer... Jeg kjøpte for noen år siden eliminator shifter (fra den grønne 60 modellen du solgte til Skien) Husker den var fæl å justere inn men funket greit når den var ferdig justert. At mansjetten og ramma ikke passer på tunellen i bobla var årsaken til at jeg solgte den igjen. Størelsen på spaken passet heller ikke helt smaken min, men de ser veldig "riktig" ut. Nok om det, kult prosjekt med flotte felger! Gleder meg til neste oppdatering.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #11 på: februar 19, 2015, 01:45:39 am » |
|
Sånn vidre skal jeg begynne med motor utover nyåret.. Siden jeg er litt gammaldags av meg, så blir det nok ikke noe sprut eller turbo. Jeg heller mot en old school forgassermotor. For en deilig setning og lese,,  Detta blir bra. Gleder meg til lukta av vår
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #12 på: februar 19, 2015, 09:09:08 am » |
|
Ja den spaken kan være en liten nøtt.. Men den jeg har nå fungerer helt topp.. Gummimansjetten er er annet kapittel.. He he.. Må moddes litt ja. Det kommer noen oppdateringer etterhvert.. Når det gjelder motor, så har jeg dessverre kun en ferdigmaskinert blokk.. Har ikke hatt tid til å begynne. Men skal bestille deler snart, og da blir det fart på bygginga. Godt å høre at det fortsatt er noen som deler gleden med gode gamle forgassemotorer.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #13 på: februar 20, 2015, 08:47:19 am » |
|
Dette blir en flott bil! Hadde helt glemt vekk denne tråden. Kjekt å få en til å følge med på.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #14 på: mars 24, 2015, 20:22:18 pm » |
|
Bakhjulene på plass. Like Før sesong nå. ..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #15 på: mars 24, 2015, 23:04:53 pm » |
|
Nice! Dekket følger skjermen akkurat slik det skal. Bare en liten "magnesiumifisering" av felgene nå, så blir det perfekt 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #16 på: mars 25, 2015, 00:51:27 am » |
|
Godt å se att Cal Looker stilen ikke dør ut! 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #17 på: april 02, 2015, 20:47:44 pm » |
|
Fått på Fremhjul også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #18 på: april 02, 2015, 21:08:26 pm » |
|
Ble veldig bra dette Petter. Snart på veien nå:-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #19 på: april 02, 2015, 21:19:10 pm » |
|
De dekka satt som et skudd Trond. Michelin xzx 145 er jo veldig riktig på denne bilen. helt konge at du hadde disse på lur.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #20 på: april 03, 2015, 21:28:40 pm » |
|
Var på Volksworld show forrige helg, der de feiret cal-look stilen. Var vel litt symptomatisk at mange av de fine cal-lookerne kom fra Belgia, Nederland og Tyskland, mens engelskmennene var mer opptatt av biler som lå på bakken.
Flott bil du har, har alltid likt den da den har hatt ett flott stuk, i mine øyne. Savner dog felgene som stod på...
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #21 på: april 06, 2015, 09:29:33 am » |
|
Takk for koselige tilbakemeldinger... Når det gjelder felgene som stod på bilen tidligere, så var jo de helt rå.. Men siden det var nettopp de felgene som ga bilen sin identitet med tidligere eier, så fant jeg fort ut at noe lignende bare ville bli feil.. Så jeg styrte helt vekk fra dette, og valgte BRM kopiene, da dette i mine øyne er en vel så passende felg på en cal-looker. Og samtidig veldig anderledes enn rocketfelgene som stod på tidligere.. Sånn videre skal det ryddes ferdig i det elektriske, og få justert spissing nå til uka. Så skal bilen brukes litt utover sommeren, før jeg ryker på til høsten igjen..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|