Jeg ser du skriver at den andre bilen du har med tilsvarende effekt har en standard 1300S kasse. Det stemmer dårlig med utvekslingene du sier den har.. En 1300S kasse har 3.88 r/p og ikke 4.37 som er helt i andre enden av skalaen..
Girene i en 1300S er så like det Rancho anbefaler at det i praksis er det de vil bygge til deg..
1300S er i mine øyne fint i en bruksbil som skal kjøres mye på motorvei men det går utover aks og ødelegger mye av gleden ved "aktiv kjøring i under 100". Alt for seigt for denne..
Trenger den å ha behagelig cruiseturtall i 120 eller er det akseptabelt med litt turtall og moderat fart på motorveien?
Du har en relativt sterk motor i en lett bil så det meste vil fungere greit, men jeg ville gått for utvekslinger tilnærmet en vanlig 60-talls 1200 kasse. Dvs 4.37 R/P og relativt jevnt fordelte gir opp til et 0.89 fjerde. Evt 4.12 R/P. Da ødelegger du ikke moroa i bakkeløp osv og du vil ikke ha høyere turtall på motorveien enn en vanlig 60-talls boble. Går fint å kjøre til treff med dem

Denne her er fin:
http://www.ratwell.com/mirror/sandlizrd.baja.com/gears.htm