Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO
Bjørnar:
Har kommet over en magirius motor på nabogården til besteforeldrene, som jeg får plukke alle 8 sylindrene ifra. Tanken var/er å bruke disse i en type 4 motor som jeg skal prøve å få litt mere guff utav. Motoren er en 2.0 CU, maskinering er ikke noe problem (freebee) Har spurt litt om magirius sylindre blandt folk, men de fleste rynker på nesen og fraråder meg å bruke tid og penger på dette. Så da er spørsmålet, hva er ulempen med disse sylindrene? Eller er det at mange ikke kjenner til de, og derfor negativ? Motor'n skal, hvis det blir motor av den i en type 2
Kom med synspunkter, positive og/eller negative...
og nei, dette skal ikke bli en type 1 vs. type 4 tråd...
VW 1303 S:
Tja hvorfor ikke hvis man har tid og ork, men jeg ville kjøpt et ferdig CIMA sylindersett med større borring.
Holmen:
Magirius sylindrer er helt greie de.
Må man betale for dreiejobben blir det fort dyrt da det er en del arbeid å få disse maskinert.
"Halve bilcross og rallycross miljøet" bruker disse, så de som rynker på nesen vet ikke hva de snakker om.
Borring på disse er 100 mm originalt men det er ikke problem å borre disse til 106.3 (4,185")
Finnes ikke større en 105 mm til T-4, så skal du ha større en det er dette valget.
Helt greie sylindrer, men å kjøpe løse sylindrer i USA er kanskje billigere.
BeetleBug:
Mahle selger Deutz sylindre nye og de er slettes ikke dyre. Men som Holmen sier - de må dreies ned.
Bjørnar:
Takk for svar!
Da blir det demontering av sylindre, siden jeg får disse gratis og har tilgang til maskinarbeider/svigerfar med maskinpark bør det være mulig å få til.
fortsettelse følger... en gang! :o
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side