Hos meg var det i og for seg en grei sak med godkjenning av 160hk-settet fra Kerscher. Som nevnt i en annen post på forumet var problemet større at en ghia er type 14, og dette er ikke positivt tatt inn i godkjenningspapirene. Litt dokumentasjon og arumentasjon så ordnet det seg.
Jeg fikk også endret vognkortet til å få spesifisert motoren på 2270ccm. Synes å huske i "gamle" dager at BT var veldig opptatt av å ikke godkjenne større motorvolum enn 2 liter.
Uansett. Får man godkjent 160hk-settet, og om man har en større motor enn papirene tilsier, så er det vanskelig (umulig) bor BT å vite hva motor som faktisk står i bilen. Men med disse bremsene har man god stoppeffekt uansett. Mye bedre enn de originale. Det har vel uansett ingen betydning sånn rent praktisk så lenge man kjører bil (lovlig) i Norge. Om motoren har 50 eller 200 hester, så er uansett de originale bremsene godkjent. Jeg er sikker på at de også klarer å stoppe en bil med en motor på 200hk som kjører i 110km/t.

ghia69