Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« på: november 17, 2014, 21:56:46 pm » |
|
Lysten på en T2 splitt har vært der en stund, og øverst på ønskelisten har en Doka stått. Denne bilen ble solgt ny i Norge til Forsvaret, og etter endt tjeneste der ble den overtatt av en liten Komune i Nord Trøndelag og brukt i brannvesenet der i en tiårsperiode før den ble avregistrert i 1984. Etter det har den ikke hatt skilt
 image.jpg (12.74 KB. 232x174 - vist 401 ganger.)
|
|
« Siste redigering: november 17, 2014, 22:01:23 pm av Geir L »
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #1 på: november 17, 2014, 22:02:24 pm » |
|
Hentedag
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #2 på: november 17, 2014, 22:31:30 pm » |
|
Planen er etterhvert å totalrenovere den. Det kreves en del nytt blekk, men det er absolutt ikke en uoverkommelig oppgave. Jeg har ikke tenkt å ta sveisejobben selv. Først og fremst fordi at det ikke blir bra nok med mine sveisekunnskaper, i tilegg vet jeg at bilen ikke blir ferdig i uoverskuelig fremtid om jeg skal begynne med dette selv  . Jeg skal vurdere lokal arbeidskraft opp mot en evt tur til Øst Europa før veien videre blir staket ut. Det som iallefall må byttes er gulv framme, gulv ved baksetet,begge hjørner bak og plattgulvet som allerede var påbegynt fjernet. Jeg skal begynne å bestille platedeler snart, så del gjerne erfaringer om kvalitet/passform/leveringstid osv her. Målet er en strøken bil utvendig og innvendig. Mekanisk vet jeg at jeg kommer til å kjede meg med orig motor og orig høyde på understellet. Første steg på veien er at jeg har kjøpt en 1300S girkasse, så senk bak skal det bli en råd med etterhvert. Det blir ikke til at jeg beholder den olivengrønne originale fargen. Akkurat nå heller jeg mot tofarvet for det om doka kun kom som ensfarget, men det er enda god tid til å spekulere på farger.
|
|
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
rusthaug
Medlem
  
Innlegg: 201
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #3 på: november 18, 2014, 09:46:52 am » |
|
Hva med å gå motsatt vei av alle andre, og beholde den som militær, med diverse utrustning, høy og fin med grovmønstra dekk...? Bare en tanke  Fin bil !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #4 på: november 18, 2014, 11:01:33 am » |
|
Tro meg, jeg har vurdert for og imot. Jeg liker orig biler med patina jeg, men akkurat militærgrønn sliter jeg litt med å like. Mulig det hadde vært lettere om den var blankere i lakken  Et av alternativene nå er å sveise opp d som trengs, få den opp å stå mekanisk for så å beholde lakken utvendig en stund til at jeg både får bestemt meg for hvordan jeg vil ha den senere, og fordi at galskapen skal betales for.. Det har vært både blålys og sirene på bilen
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #5 på: november 18, 2014, 11:03:06 am » |
|
Et aldri så lite blålysfeste fikk de plass til også😃
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #6 på: november 27, 2014, 12:54:53 pm » |
|
Flott å se flere militærgrønne splitter. ;-)
Vet du hva fargekoden er på disse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #7 på: november 27, 2014, 23:35:56 pm » |
|
Flott å se flere militærgrønne splitter. ;-)
Vet du hva fargekoden er på disse?
Ut av kodeplaten kommer det Olive Green uten noen fargekode, men jeg ble fortalt at det var oliven grønn 2002 som er koden. Jeg vet ikke mere enn det enda.. Jeg har blitt mere vant med fargen etter å ha kikket litt mere på den der den står i garagen, så akkurat nå heller jeg mot å få den sveiset opp og kjøre militærgrønn en stund
|
|
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #8 på: november 28, 2014, 00:13:50 am » |
|
Oliven grønn er en flott farge,,keep it
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #9 på: november 28, 2014, 00:24:13 am » |
|
Flott å se flere militærgrønne splitter. ;-)
Vet du hva fargekoden er på disse?
Ut av kodeplaten kommer det Olive Green uten noen fargekode, men jeg ble fortalt at det var oliven grønn 2002 som er koden. Jeg vet ikke mere enn det enda.. Jeg har blitt mere vant med fargen etter å ha kikket litt mere på den der den står i garagen, så akkurat nå heller jeg mot å få den sveiset opp og kjøre militærgrønn en stund Helt enig! Det står ikke SK1025D nederst i midten på M-platen da? Det skal være en miletærgrønn farge...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #10 på: november 28, 2014, 11:15:01 am » |
|
Kunne inne finne igjen den koden? Her er opplysningene
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #11 på: november 28, 2014, 11:36:58 am » |
|
008 er på min også. Er ikke definert på Thesamba heller.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #13 på: november 28, 2014, 12:39:21 pm » |
|
Kan 008 være at Forsvaret fikk kledd lemmene med treverk på innsiden? Bare en tanke som slo meg da denne har det..
|
|
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #16 på: november 30, 2014, 22:03:04 pm » |
|
De sendte deler mandag ettermiddag og var på plass hos meg torsdag ettermiddag samme uke Eneste lille skuffelsen var at de ikke hadde alle delene, så jeg må supplere med deler fra Autocraft.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #17 på: november 30, 2014, 22:47:30 pm » |
|
Jeg er usikker på hva som er rett artikkelnr på gulvet under baksetet, og er ikke så interessert i å bestille feil når det koster så mye... Er det cargo floor som her, eller er dette gulvet under platten? http://www.vwsplitparts.com/splitbus-single-and-double-cab-1953-1967/floor/p-1a/KF-590.html
|
|
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #18 på: november 30, 2014, 23:11:07 pm » |
|
Dette er platene som ligger rett på ramma. Du ser utsparinger til varmerøra nederst.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #19 på: desember 01, 2014, 00:15:18 am » |
|
Takk for kjapt svar  Det jeg stusset på var at gulvdelene så så store ut,men nå har jeg vært å kikket på bilen og fant ut at det er fordi at de går ut av kupeen og helt bak til hjulkassene. Det er mere enn hva jeg behøver, men det er lettere å kappe bort overskytende enn å lage mindre deler selv... Sum på handlekurv hos splitparts blir nesten 3'euro, så her er det bare å bite sammen tennene og lukke øynene før man trykker enter...
|
|
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #20 på: desember 01, 2014, 09:20:06 am » |
|
Jeg trengte strengt tatt kun de siste 10 cm ut mot cargo-dørene, men valgte å fjerne begge halvdelene. Og glad jeg er glad for det, jeg har belly pans (tett bunn) på min og jeg trengte jaggu å sandblåse litt i hulrommet der. I mitt hue er (eller var, det var mye jobb å fjerne gulvene også) det bedre å bytte hele gulvet kontra å sveise kant i kant 2-3 meter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #21 på: desember 04, 2014, 20:29:23 pm » |
|
Oi.... Jeg la inn bestilling hos Split Parts på Klassicfab platedeler før om dagen i den tro at dette skulle gå greit. Det viste seg at gulvet foran ikke er på lager, men der kunne han supplere med dette isteden slik at jeg ikke skulle stå uten : http://www.evamclassic.com/split-bus/p-1/211-801-051-D--bay-window.html?_globalsearch=vloerDet som er verre er at plattgulvet og hjørnene bak ikke var på lager(hadde et hjørne fra55-61, men det er ikke helt likt..) Da jeg sa at det ikke sto om liv og at jeg kunne vente til de fikk inn fikk jeg beskjed om at det var flott, og at forventet leveringstid på restordre var 5 måneder  Tips på andre som leverer plattgulvet og hjørner av god kvalitet mottas med stor takk. Hadde vært greit å få igang dette prosjektet litt tidligere enn om 5 måneder.
|
|
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #22 på: desember 04, 2014, 21:38:25 pm » |
|
Autocrafteng.co.en men tror ikke de har hjørner til Doka'n. Wolfsburgwest.com
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #25 på: desember 04, 2014, 22:54:40 pm » |
|
* platt er kanskje lasteplanet? My bad :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #26 på: desember 04, 2014, 23:08:41 pm » |
|
* platt er kanskje lasteplanet? My bad :-) Ja, jeg mente nok lasteplan 
|
|
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #27 på: desember 05, 2014, 00:07:15 am » |
|
Jeg handlet det meste hos Splittparts og må supplere fra Autocraft. Kjøpte noen deler fra de da jeg var på WolksWorld show i for og kvaliteten er veldig bra.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #28 på: desember 05, 2014, 02:24:17 am » |
|
bra prosjekt! splitt doka er og forblir tøft:)
lasteplan kan du kjøpa av klassicfab. kjempekvalitet.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Geir L
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: Leinstrand, Trondheim
|
 |
« Svar #29 på: desember 05, 2014, 13:36:42 pm » |
|
bra prosjekt! splitt doka er og forblir tøft:)
lasteplan kan du kjøpa av klassicfab. kjempekvalitet.
Takk Tistlo, jeg må nesten si meg enig i at det er tøft  Jeg har nå kjøpt det jeg fikk tak i av Klassicfab deler fra Splitparts, og bestilt bakre hjørner fra Autocraft. Det jeg da mangler er gulvet på lasteplan. Dette er lagt inn som restordre hos splitparts, men jeg har ikke fått tilbakemelding på når dette forventes inn på lager... Inntil 5 mnd leveringstid er lenge, så alternative løsninger mottas med takk👍
|
|
|
Loggført
|
Som min far alltid sa oppgjennom oppveksten min: Skit e billig overalt!
Jeg har: 64 Ghia
Jeg nås på: Tlf 99268191
|
|
|
|