Selges for kunde. Kun gått 9 pull i dynoen siden sammensetting. Dette er i utgangspunktet en Sune Jansson motor fra 80 tallet. Men er nå nyoverhalt med "ny" blokk og slitedeler. Selges plug and play, ferdig dyset og justert.
Kjøleblekk og dynamo sitter
ikke på ved overlevering. Men alt skal være til stede. Kjøleblekk er glassblåst og gullchromatisert.. klar for den lakken du vil velge å legge på.
Motoren består av følgende deler:
Veiv. 82mm slag fra DPR eller Demello. Omsveiset orginal vw veiv. Slipt 0,5 på bærejournaler. 0,25 på tre rådejournaler. og 0,5 på den siste. 8 stift SPG mønster. Oppmålt og polert. Balansert av Jørn Tangen.
Støpt 200mm svinghjul. 1700 lbs trykkplate stage 1. Cush lock lamell. Trykkplate shimset til maks trykk.
Kam Engle w120. Satt i null etter kamkort fra Engle. Med matchene kamfølgere fra Engle. Aluminium skråskjært kamdrev. Dobbelthrustet kamlager.
Råder, vektjusterte orginale vw type 1.
Blokk. Type 2 blokk fra industrimotor. Ikke linjeborret. STD i alle hull. Tatt opp til langslag. 94 borring. Og klargjort/frest for fullflow oljetilkobling.
Topper. Modifiserte orginal type 1 topper. 42x37,5 rustfrie ventiler. Doble ventilfjærer med 160lbs innspenningstrykk. Portet og modifisert forbrenningsrom. Mira 3 vinklet ventilsetejobb. CC i toppene ikke målt
Sylindre og stempler. 94x82 Cima/Mahle sats av den gamle GODE sorten. Nye Grant stempelringer slipt inn til hver enkelt sylinder.
Støtstenger i stål. Ukjent produsent. Skrudde vippearmsaksler av ukjent merke. Std type 1 1,1:1 vippearmer. Med Porsche "sviwel feet" justerskruer.
30mm oljepumpe med filterholder. Cb performance.
Cb offset innsug. Matchportet til toppene.
Dellorto 45mm forgassere. Dyset til denne motoren.
Eksos av ukjent type. Mest sannsynlig noe tyskprodusert fra 80 tallet. Med orginale vw varmepotter. Ikke opprustet, i god stand. Veldig stillegående.
Type 4 oljekjøler (viftehuset er modifisert for denne)
009 fordeler med elektronisk tenning. Mest sannsynlig Petronix.
Sump av gammelt fabrikat. Sannsynligvis noe for old speed trimmere.
Motoren yter som den står 127hk @ 5200rpm og 201nm @ 3669 rpm. Det mest jeg har bremset med orginale varmepotter til nå. Ut ifra innmat og eksos vil jeg antyde en god del effektøkning med normal 1 5/8 merged header. Men dette er noe ny eier eventuellt kan forske på. Men videre potensiale er helt klart tilstede.
Som den står er det en stillegående og snill, kjørbar motor med varme. Monter kjøleblekk og kjør.
Selges som den står nå for kun
33000,- da kunden vil slippe og bruke penger på lakkering osv. Da han allerede har motor i bilen sin. Og dette var en motor han hadde liggende i deler.
Ved hurtig avgjørelse kan den kjøres i bremsebenken for ny eier. Så du får se hvordan den oppfører seg. Dette er et tilbud som står helt til bremsen skal brukes til en annen motor. Etter det må jeg ta betalt for tjenesten.
Kontakt meg, Erik, på tlf 91610027 eller mail jeeracing(a)gmail.com. Helst ikke PM eller SMS.
Beklager dårlige bilder. HTC'n min er noget sliten.

imag0098_cca5d30f.jpg (122.55 KB. 648x388 - vist 575 ganger.)

imag0104_ef7063de.jpg (122.87 KB. 648x388 - vist 471 ganger.)

imag0099_34a65305.jpg (130.77 KB. 648x388 - vist 401 ganger.)

imag0100_359861a8.jpg (95.4 KB. 648x388 - vist 438 ganger.)