vidars
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Aurskog
|
 |
« på: januar 08, 2015, 17:58:10 pm » |
|
Noen som har vært borti tri-mil eksos anlegg, vurderer og kjøpe noe sånt, og hadde vært artig og høre om noen har noen erfaringer, skal forresten brukes på en stor boblemotor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BP 73
Supermedlem
    
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand
|
 |
« Svar #1 på: januar 08, 2015, 18:23:15 pm » |
|
har en 1835 med tri-mil, dellorto 40mm, standard ventiler. kam og kompresjon vet jeg ikke, men den drar bra på lavt turtall, er snill på bensinforbruket så den er vel moderat trimmet. vanskelig å si om annlegget bremser på effekten, men har hørt at det blir for dårlig på større motorer. bråker vel nok oppover oslofjordtunnelen i hvertfall. men er kompakt og fint hvis motoren skal ut og inn i bilen.
|
|
|
Loggført
|
69 vespa 50s 72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680 73 1303 s med 1835 71 notchback 2l type 4 78 singelkabiner pick up 2l type 4 70 mod 1300 kjørbar motortestbenk 11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion 04 Caddy 1,9 105hk tdi hentebil 09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager. tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
|
|
|
|
Ingar
Nybegynner

Innlegg: 34
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: januar 08, 2015, 21:07:35 pm » |
|
Kjenner flere som har Tri-Mil,både på mindre maskiner som 1641 og større som f.eks 2.1 og 2.3 type 1.Mange som farer med "røverhistorier" om at dette anlegget bremser noe hinsides.Det kan jeg bekrefte at det IKKE gjør. Kjenner en hyggelig kar i Tønsberg (Lars Rosenquist) som har solgt dette anlegget i årevis,kontakt han å du får svar.
|
|
|
Loggført
|
It`s my way or the highway!
|
|
|
vidars
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Aurskog
|
 |
« Svar #4 på: januar 08, 2015, 21:24:39 pm » |
|
Tenkte på noe ala bobcat 1-5/8, med potte, part nr 3103-99-pc, skal sitte på en buggy, motor er på 2,2 liter, med doble gassere, og topper med store ventiler, kam er w130, kjører må med typiske buggy potter, som bråker noe helt J, og har også hørt at jeg får litt mer pulver i motor"n med like lange rør, og kollektor. Takker for svar så langt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #5 på: januar 09, 2015, 02:12:27 am » |
|
Det du referer til vil uten tvil være bedre både effekt og støymessig i forhold til to individuelle buggy potter. Men gull i forhold til effekt er det nok ikke...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hauganfoto
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø
Jørn Kristensen
|
 |
« Svar #6 på: januar 09, 2015, 11:22:41 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1954 Tempo Handy 1954 Ferguson gråtass 1973 1303s Og to bruksbiler...
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #7 på: januar 09, 2015, 12:03:24 pm » |
|
Jeg kjører med ceramic coated Tri-Mil sidewinder og Dynomax lyddemper. Finishen på eksosen er veldig bra, ingen sveisekanter ol. i skjøtene v/flenser og inne i collector.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidars
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Aurskog
|
 |
« Svar #8 på: januar 11, 2015, 20:26:21 pm » |
|
Tja, detta blir ikke lett, vil jo ha mest mulig hk, men det er ikke hva som helst som passer på en buggy heller, må jo se litt ålreit ut også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|