Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« på: januar 13, 2015, 00:30:18 am » |
|
Hei Jeg har såvidt begynt å "fikle" med en -64 Pick Up hjemme i garasjen. Mangler motor, passelig med rust, ødelagt hyttetak.... med andre ord et helt overkommelig prosjekt :-)
 Bilde 1.JPG (5 KB. 449x600 - vist 537 ganger.)
 Bilde 2.JPG (69.62 KB. 800x598 - vist 519 ganger.)
 bilde 3.JPG (74.43 KB. 800x600 - vist 549 ganger.)
 Bilde 4.JPG (18.11 KB. 798x600 - vist 473 ganger.)
 Bilde 5.JPG (74 KB. 800x598 - vist 655 ganger.)
|
|
« Siste redigering: januar 13, 2015, 00:40:04 am av Splitbush »
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1 på: januar 13, 2015, 10:25:39 am » |
|
Hær er det nok å ta i tro 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #2 på: januar 27, 2015, 02:01:34 am » |
|
bra prosjekt!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: januar 27, 2015, 06:46:24 am » |
|
Nå star det stilt i noen uker mens jeg er på jobb.
Har akkurat fått på plass tig-utstyr og sveisegass, så nå er det bestilling av karosserideler... Ser ut som det kan lønne seg å bruke Wolfsburgwest og JetCarrier på dørk og doglegs. Resten fra VW Splitparts og Auto Craft Engineering.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: mars 19, 2015, 00:24:16 am » |
|
På tide med en oppdatering her... Fikk nettopp levert deler fra Wolfsburg West. Disse har reist sjøveien over atlanteren, og det tok ca 5 uker med Jet Carrier som befrakter. Kvaliteten på delene ser ut til å være førsteklasses Har også skaffet en motor som er ganske nært opp mot originalen. Det er en 1500, H-kode. Etter tips fra Tistlo, fikk jeg kjøpe denne motoren av en entusiast fra Hordaland  Nå skal jeg etterhvert plukke motoren i småbiter. Noen deler skal glassblåses, og noe skal dyppes i "StripAll". Kjøleblekk får noen runder med syregrunning og tokomponent lakk. Skifter selvfølgelig alt av pakninger og slitedeler. Kommer også til å gå løs på dørken slik at jeg får oversikt over sveisedeler som må bestilles
 IMG_5030.JPG (86.35 KB. 800x600 - vist 395 ganger.)
 IMG_5034.JPG (54.31 KB. 800x600 - vist 359 ganger.)
 IMG_5032.JPG (79.42 KB. 800x600 - vist 387 ganger.)
 IMG_5033.JPG (54.44 KB. 800x600 - vist 340 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: januar 14, 2016, 10:39:24 am » |
|
"Bedre seint enn aldri ferdig..." Noen ganger (!!) får man tid til å jobbe med prosjektene sine, og da fortjener det en oppdatering på forumet;-) -Motoren er plukket i molekyler og rengjort, og nye pakninger/foringer/lager ligger klar -Alle kjøleblekk er kjemikaliebehandlet i "StripAll" -Viftehus, Innsugsmanifold, Dynamofot etc. er sandblåst -Kjøpt "ny" fordeler, viftehus, bensinpumpe, dynamo, starter, coil av medlemmer her på forumet.
 20160113_224621.jpg (66.47 KB. 800x450 - vist 341 ganger.) " alt="" border="0" />

20160113_224612.jpg (61.4 KB. 800x450 - vist 308 ganger.)" alt="" border="0" />

20160113_224628.jpg (67.96 KB. 800x450 - vist 335 ganger.)" alt="" border="0" />

20160113_224600.jpg (75.52 KB. 800x450 - vist 378 ganger.)" alt="" border="0" />
Har også klart å skaffe seter til bilen, selv om de trenger full restaurering.
Nå er det noen smådeler som skal i kjemikaliebad før grunning og lakking. Jeg vurderer også galvanisering av enkelte komponenter (Dynamo- og Coilklammer, lokk for oljefylling, pinnebolter til sylinder/topper). Skal legge ut en post med bilder av sandblåsing og kjemikaliebehandling.
Hva skal jeg gjøre med ventilforinger på toppene? ønsker å kjøre på blyfri... Noen anbefalinger?
|
|
« Siste redigering: januar 14, 2016, 10:45:08 am av Splitbush »
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #6 på: januar 14, 2016, 11:14:56 am » |
|
Ang blyfritt og ventilforinger.... Jeg har kjørt i mange år på blyfritt uten problemer.
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: februar 08, 2016, 14:41:16 pm » |
|
Rigget opp et provisorisk sandblåsekabinett for noen uker siden. Det funket greit, ikke noe støv utover i garasjen. Men kompressoren er i minste laget. Prøvde å blåse en felg, men det gikk veldig sakte. Lurer på om det er mulig å koble sammen to kompressorer for å holde høyere trykk under kontinuerlig blåsing...? Noen som har prøvd?
 20160113_144721.jpg (51.88 KB. 800x450 - vist 321 ganger.)
 20160113_144517.jpg (41.9 KB. 800x450 - vist 295 ganger.)
 20160113_145116.jpg (39.19 KB. 800x450 - vist 287 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: februar 09, 2016, 17:57:22 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #9 på: februar 09, 2016, 20:27:56 pm » |
|
dette blir bra. ser frem til fortsettelsen. Og ikke minst å se den på veien -Eivind
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"  facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
Ivar
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland
Samler seg opp......
|
 |
« Svar #10 på: februar 09, 2016, 21:36:58 pm » |
|
Rigget opp et provisorisk sandblåsekabinett for noen uker siden. Det funket greit, ikke noe støv utover i garasjen. Men kompressoren er i minste laget. Prøvde å blåse en felg, men det gikk veldig sakte.
Lurer på om det er mulig å koble sammen to kompressorer for å holde høyere trykk under kontinuerlig blåsing...? Noen som har prøvd?
Ingen problem å koble sammen to presser. Funker som bare det, men den minste kan få kjørt seg hardt....... Anbefaler å stille ned trykket på pressostaten, slik at den stopper ein til halvannan kg før den store.
|
|
|
Loggført
|
1975 T2 Sika - Arbeidshest |o * o|
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #11 på: februar 10, 2016, 13:35:09 pm » |
|
Tror du vil få følelsen av at det går mye fortere om du investerer i en trykksandblåser også. :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #12 på: februar 10, 2016, 13:55:27 pm » |
|
Vurderer en trykksandblåser ja... Noen anbefalinger?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #14 på: februar 10, 2016, 16:55:53 pm » |
|
Hvis du har tilgang til en 24 eller 50 ltr trykktank fra en defekt kompressor, så kan jeg sende deg ett enkelt oppsett for trykksandblåser som jeg har laget flere av, og som garantert fungerer.
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: februar 20, 2016, 23:48:00 pm » |
|
I dag fikk jeg litt tid i garasjen, så da sveiste jeg sammen rammene til snurra. Nå blir det noen uker til neste gang jeg får tid
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2016, 23:53:27 pm av Splitbush »
|
Loggført
|
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #16 på: februar 20, 2016, 23:54:57 pm » |
|
Hvordan roterer man bilder i tråden?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Splitbush
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted:
|
 |
« Svar #18 på: februar 21, 2016, 10:38:14 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|