Hei,
nå har jeg snublet over denne motoren i snart et år, så nå får jeg se om det er noen andre som kanskje har bruk for den.
Det er en 1835cc bygget av undertegnede, og det gis dermed ingen garantier

Her er det jeg vet/husker om hva den inneholder:
Std orignal VW 69mm veiv.
lettet svinghjul
Rådene mener jeg er vektjusterte og omslipte originalråder fra Unneberg/VWHeritage
Cima/Mahle 92mm sylindersats
Engle w110 kam
Alu støtstenger
CB 1:1,25 vipper
Hjemmeporta topper (043?) med 42x37mm ventiler
Nye ventiler og styringer ble montert når den ble bygget
30mm schadek oljepumpe
tatt opp for full-flow oljesystem
9.5;1 i statisk komp
Litt historikk:
Denne ble bygget i forkant av restaureringen av Ghian, og sto noen år og ventet på at bilen skulle bli klar. Har kjørt den i ca 3 sesonger, kanskje 5000 km hvert år. Hadde et lagerhavari for ca 3 år siden, og ei kina-motvektsveiv som sto i ble da kassert og originalveiva satt inn igjen. Den ble ikke avbalansert. Byttet lager og linjeborra blokka i den sammenhengen.
Har kjørt med litt forskjellige varianter av EFI på den, så det følger ikke med gassere/innsug eller eksos.
Kjøleblekk og generator (likestrøm) følger med.
Annet som ikke er med er
-fordeler
-bensinpunpe
-reimhjul
Har fungert helt ok, med unntak av lagerhavariet, og kan tenke meg den gir 90-100 hk et sted, litt avhengig av eksos/forgasser/innsug etc.
Jeg vet ca hva den har kostet meg å bygge med deler, maskinering etc (gjort på Unneberg), men drømmer ikke om å få igjen det....
Som sagt gis det ingen garantier, og det er nok lurt å ta en skikkelig sjekk av den før den tas i bruk, men jeg har bare løftet den rett ut av Ghian hvor den fungerte som daily-driver i et par år, og jeg stolte 100% på den da, så man må gjerne putte den rett inn i en bil om man ønsker også.
For å slippe å hoppe bukk over den noe særlig lenger, så legger jeg den ut for 7000,- så ser vi om det er noen andre som kanskje kan få glede av den i mange mil til.
Dette er det siste bildet jeg har av den tror jeg:

engine.jpg (143.85 KB. 650x441 - vist 634 ganger.)
Må hentes på Nøtterøy