Har ei -74 mod boble med 1776 kit, doble 40mm gassere og 110-kam. Den går helt greit når den er kald, men etter endel (normal) kjøring så begynner den å fjuske og stopper til slutt helt opp. Det skjer som regel en god stund etter at den har blitt godt varm. Etter noen minutter kan jeg kjøre videre.
Det sitter bensinfilter rett etter bensinpumpa, og den er ganske tørr når dette skjer, så det er naturlig at motoren ikke får nok drivstoff. Det sitter også filter FØR pumpa, rett etter tanken, mulig den "bremser" bensintilførselen slik at den kan han en innvirkning?
Jeg mener jeg har hørt/lest ett eller annet sted at bensinpumpa, bakelitten som går ned i motoren, eller noe deromkring kan bli svekket igjennom årene. Er det tilfelle? Bør jeg skifte alt til nytt?
Har også lurt på å plugge igjen bensinpumpehullet og skifte til elektrisk pumpe? Motoren trenger jo noe mer drivstoff enn en original motor, kanskje det er lurt å erstatte originalpumpa med denne:
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=3188? Eller er originalpumpa tilstrekkelig, når den fungerer skikkelig?
Håper noen kan svare...