april 28, 2024, 17:41:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bensinlukt inne i kabinen på bay - Trenger litt hjelp her :)  (Lest 3343 ganger)
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« på: juli 21, 2008, 21:54:06 pm »

Hei

Har søkt både her og på Earlybay, Justkampers og flere andre steder, og det ser ut til at de fleste mener det er gummislangene på bensintanken som forårsaker at det STINKER bensin inne i min -72 T2. Det står også de fleste steder at man  må ha ut motoren for å komme til tanken, og få skiftet slangene.

MEN, her på Justkampers-forumet fant jeg en tråd hvor det påstås at det går an å skifte de uten å ta ut motoren, hvis man har en type 4-motor!

http://shop.justkampers.com/kamperchat/showthread.php?t=111578

Derfor satte jeg i gang i dag for å få til dette. Jeg har så langt:

-Koblet fra batteri.
-Tatt ut luftfilterboks med rørene til begge forgassere.
-Tatt ut Eberspächeren.
-Tatt ned de gjennomhullede "blekkplatene" som ligger i taket i motorrommet, og fjernet isolasjonen.
-Tatt ut alle skruene i den grå blekkplaten/brannveggen foran i motorrommet mot tanken.

Og så forsøkte jeg å få ut brannveggen, men den sitter JÆVLIG godt fast. Glad Har fått løsnet den litt i begge sider. Virker som om den sitter i en pakning som ligger hele veien rundt. Jeg er i tillegg litt skeptisk på om det i hele tatt går an å få den ut uten å slippe ned motoreren.

Derfor lurer jeg på om noen her har noen tips!?

Må bli ferdig med dette i løpet av onsdag, så jeg får reist til Vänersborg.

Her er bilde av brannveggen, og av inspeksjonsluken til høyre for brannveggen.





Mvh Bugster
« Siste redigering: juli 21, 2008, 21:56:39 pm av Bugster » Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1 på: juli 21, 2008, 22:01:00 pm »

Hadde samme problemet i bobla, det luktet sterkt bensin hele tia, men problemet i min var at jeg ikke hadde satt i varmerøra inn til cabinen.. Når det var gjort ble det både varmt og bensinlukt-fritt  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #2 på: juli 21, 2008, 22:46:34 pm »

Hadde samme problemet i bobla, det luktet sterkt bensin hele tia, men problemet i min var at jeg ikke hadde satt i varmerøra inn til cabinen.. Når det var gjort ble det både varmt og bensinlukt-fritt  Glad

Det er nok ikke de som er problemet hos meg. Glad De er byttet, og varmen strømmer inn i bilen. Glad
Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #3 på: juli 21, 2008, 22:53:50 pm »

har du skrud ut de to skruene som sitter under på hver side.
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #4 på: juli 21, 2008, 22:57:56 pm »

har du skrud ut de to skruene som sitter under på hver side.

Oj - hvor da? Klarer du forklare nærmere hvor de sitter? Mener du fra undersiden av bilen? Eller...?
Loggført
-ESPEN-
Medlem
***
Innlegg: 105
Bosted: Finnsnes


Vis profil

« Svar #5 på: juli 21, 2008, 23:18:47 pm »

www.ratwell.com finner du hjelp til det meste, blant annet dette. Litt nedover på denne siden http://www.ratwell.com/technical/FAQ.html under "Fuel and Emissions", punkt 2.8 "Firewall Removal"
« Siste redigering: juli 21, 2008, 23:27:21 pm av -ESPEN- » Loggført
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #6 på: juli 21, 2008, 23:37:12 pm »

Tusen takk, folkens! Svært nyttig info for meg. Da får jeg hive meg over det igjen i morgen. Glad

Fremdeles spent på om jeg får den ut, uten å ta ut motor.......... Øyerulling
« Siste redigering: juli 21, 2008, 23:49:54 pm av Bugster » Loggført
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #7 på: juli 22, 2008, 10:53:08 am »

Fant de to skruene under og fikk tatt dem ut enkelt og greit.

Har nå klart å bryte løs platen litt mer. Men den sitter fremdeles godt fast. Virker som om jeg må ha ut motoren.

« Siste redigering: juli 23, 2008, 17:38:25 pm av Bugster » Loggført
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #8 på: juli 23, 2008, 17:42:19 pm »

Jaja. Jeg ble omsider ferdig til slutt, men det var FIRE skruer fra undersiden, ikke to.

De to siste var ikke tilgjengelig fra undersiden, så for å slippe ta ut motoren, kappet jeg av de to siste, og fikk etter mye banning lirket ut plata.

Det var 90-graders vinkelen i gummi på midten av tanken som var hovedsynderen.
Byttet samtidig alle skjøtene på lufterørene inne ved tanken, og bak i motorrommet, samt en slange som gikk mot tank-påfyllingen. Hovedslangen til påfyllinga fikk jeg ikke byttet, da hverken Tess, Hydroscand, Industribehov, Møller eller Mekonomen kunne hjelpe meg med en slange som passet. Er det mulig...... Tvilende

For å oppsummere:
Jeg anbefaler ingen å gjøre denne drittjobben uten å ta ut motoren først. Det gjør nok det hele enklere.
Beregn GOD tid dersom du skal gjøre dette første gang.

Nå er jeg klar for treff til helga. Reiser i morgen. Glad
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: juli 23, 2008, 17:52:03 pm »

vi kommer ikke inn på plassen før 15.00 så vi får slå opp forteltet samtidig. du kan låne tegningen som fulgte med forteltet mitt fra noen å 70 Blunker får jeg kan det utenatt nå. med merking av stenger  Gliser er sikkert der i 2-3 tia.
Loggført
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #10 på: juli 23, 2008, 21:02:46 pm »

Hjertelig! Glad Vi sees.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!