FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« på: mars 18, 2015, 14:09:03 pm » |
|
Heisann, jeg satt og tittet på div youtube-videoer av forgasserjustering. Der var det en dude som mente at når man bytter til 40mm forgasser (fajs 40 idf) på en 1600 dobbeltport, gir de orginale dysene for mye bensin. Er det noen som har erfaring med dette, og evt tips på hvilke dyser jeg burde bestille for å få best mulig resultat?
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1 på: mars 18, 2015, 19:28:28 pm » |
|
Først må du opplyse oss om hva som sitter i gasserne nå. Men tipper du skal ende opp rundt 55 idle 115 main og 160 luft på f11 rør
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #2 på: mars 18, 2015, 19:38:07 pm » |
|
ikke minst: er det snakk om to eller sentermontert? =)
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #3 på: mars 18, 2015, 21:28:30 pm » |
|
Det er en enkel forgasser, skal sjekke opp hvilke dyser som sitter i 
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #4 på: mars 19, 2015, 03:28:57 am » |
|
Om det er en 1 stk 40mm IDF du har.. utgår mitt forslag. Det var ment til 2 stk doble.
Har null erfaring med sentermontert dobbel forsgasser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #5 på: mars 26, 2015, 15:45:55 pm » |
|
Ha i bakhodet at du kan få en utfordring med forgasserising ved sentermontert gasser uten forvarming. Setter du på turbo som du vurderer, vil turboen hjelpe å varme opp gasseren.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #6 på: mars 26, 2015, 18:34:41 pm » |
|
Ah, nice 2 know! Jeg har dette settet, og mener det kansje er forvarming på det? (De 2 smale rørene som er innringet på bildet) Har en snikende følelse av at jeg er helt på jordet her... 
 PIC_0968smallX.jpg (67.26 KB. 679x521 - vist 163 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #7 på: mars 26, 2015, 22:56:49 pm » |
|
det er korrekt 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: mars 27, 2015, 08:53:30 am » |
|
Altså Gaffel mente nok at det var korrekt at du må bruke de røra, og ikke nødvendigvis at det var korrekt at du var helt på jordet :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #9 på: mars 27, 2015, 09:28:35 am » |
|
det er korrekt 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #10 på: mars 27, 2015, 15:58:57 pm » |
|
Kult, da slipper jeg det problemet  Nå er det bare 3 dager til jeg får fortsette med mekking, så da får jeg kansje tid til å prøvemontere forgasseren og se hvordan motoren går 
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
|