mai 04, 2025, 02:14:26 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Bremser T1 1955
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bremser T1 1955 (Lest 1490 ganger)
typefire
Nybegynner
Innlegg: 45
Bosted: Rakkestad
Bremser T1 1955
«
på:
april 23, 2015, 09:23:10 am »
Er dette riktig montering av bremser bak på en 1955 modell? Håndbrekkvaieren kommer inn i bakkant.
Hvordan lufter man i tilfelle disse pumpene hvor lufteskruen er det laveste punktet?
IMG_0516.jpg
(65.28 KB, 800x600 - vist 190 ganger.)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Bremser T1 1955
«
Svar #1 på:
april 23, 2015, 09:53:20 am »
Overhalte bremsene på en 58 og da sto det motsatt
IMG_2727.jpg
(99.67 KB, 800x600 - vist 173 ganger.)
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
T2man
Supermedlem
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
Sv: Bremser T1 1955
«
Svar #2 på:
april 23, 2015, 10:02:34 am »
Sitat fra: typefire på april 23, 2015, 09:23:10 am
Er dette riktig montering av bremser bak på en 1955 modell? Håndbrekkvaieren kommer inn i bakkant.
Hvordan lufter man i tilfelle disse pumpene hvor lufteskruen er det laveste punktet?
Dette er riktig.
1958 modell har helt andre bremsedeler.
Loggført
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
Sv: Bremser T1 1955
«
Svar #3 på:
april 23, 2015, 11:16:53 am »
Enig med Formula Vee.Hvis du snur plata 180grader blir det riktig,håndbremswireren
kommer rett inn og det er enkelt å lufte.
Loggført
Seaside VW klubb
mags
Supermedlem
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen
Sv: Bremser T1 1955
«
Svar #4 på:
april 23, 2015, 12:03:15 pm »
Håndbrekk vire skal komme bak,det er før 1958
etter 58 er det noe helt annet da
Loggført
Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags 90508914.
typefire
Nybegynner
Innlegg: 45
Bosted: Rakkestad
Sv: Bremser T1 1955
«
Svar #5 på:
april 23, 2015, 13:59:52 pm »
Da ser det ut til at det sitter riktig, så får jeg prøve å lufte motsatt vei.
Takker for svar!
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...