mai 05, 2025, 12:06:34 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
prøver igjen
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: prøver igjen (Lest 1712 ganger)
stistus vw t1 69mod
Nybegynner
Innlegg: 19
Bosted:
prøver igjen
«
på:
april 27, 2015, 23:53:00 pm »
Hei.
jeg har ev t1 1300 1969 model, Jeg vil gjerne hente ut noen hester ekstra, trenger ikke 100HK. Men noen få hester til, billigst mulig, og da lurer jeg på om noen har linker/anbefalinger gjerne på kina (eller ei) deler om hva slags type gasser, coil fordeler osv jeg bør gå for? Har ikke budsjett på flise/borre toppen osv. Men bolt on trimming er som jeg har skjønt det enkleste og billigste jeg kan gjøre selv!:)
Loggført
BrorHund
Medlem
Innlegg: 184
Bosted: Oslo
Sv: prøver igjen
«
Svar #1 på:
april 28, 2015, 00:10:22 am »
Du fikk jo et knallbra svar i den forrige tråden din!
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,64881.0.html
Studer svaret til Formula Vee.
Loggført
1957 Karmann Ghia Lowlight
RødeBaron
Supermedlem
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang
Sv: prøver igjen
«
Svar #2 på:
april 28, 2015, 00:15:47 am »
Den billigste og mest effektive effektøkningen du kan gjennomføre er å kjøpe en 1600. da har du også et godt utgangspunkt for videre trimming når du føler for.
Loggført
original buddie Bugbuddies.no
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
Sv: prøver igjen
«
Svar #3 på:
april 28, 2015, 07:28:46 am »
Igjen vil jeg benytte anledningen til å nevne forumets nyreparerte søkefunksjon. Den fungerer nå utmerket! Hver eneste vår stiller folk nøyaktig de samme spørsmålene om bolt on trim, det grønne lyset i speedoen, oljelekkasjer og senking så hvis du søker VIL du finne mye nyttig info.
En god 1600 motor (de er sjeldne) har 50 - 55hk. Bytt eksos (søk så vil du finne linker til test av eksosanlegg) ga i testen opp til 63hk etter en omdysing av den originale forgasseren. Så kan du bolte vipper med 1.25 utveksling for å få litt mer løft på ventilene og oppnå 65-68hk. Deretter kan du forsøke ett mindre reimhjul hvis motoren ikke har problemer med temperatur. Nå bikker du 70hk. Ett annet luftfilter og du har kanskje 72-75hk. Med en slik effekt har du en bil som enkelt holder følge med trafikken, også i 110 sonen.
Skal du nå ha mer effekt uten å åpne motoren så må du begynne å porte toppene eller kjøpe noen nye bolt on topper fra USA som flower mer. Igjen anbefaler jeg deg å søke så vil du finne linker til tråder som viser flowkapasitet til originale topper og hvor man skal porte for å få mer effekt.
Med skivebremser foran vil du få godkjent 100hk! Skrivet som godkjenner dette finner du også her på forumet hvis du søker.
Og til slutt: Lykke til! Post gjerne bilder og del dine erfaringer med andre her på forumet slik at andre som lurer på nøyaktig det samme finner igjen din post.
Nyt vårsola i din VW.
Mvh
BB
Loggført
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: prøver igjen
«
Svar #4 på:
april 28, 2015, 08:15:30 am »
Og hvis du ikke er fornøyd med svaret mitt fordi du håper at det finnes en billig superpille som er enkel og virker, så finnes ikke den.
På samme måten som slankepillen heller ikke finnes.
Jo mer effekt, jo mer innsats og penger.
Er helt enig med BeetleBug her.
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
pWolf
Supermedlem
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
Sv: prøver igjen
«
Svar #5 på:
april 28, 2015, 09:55:21 am »
Begynn med gasser(re) , vipper og eksos. Helt enig med BB her , søkefunksjonen har blitt genial! Men, bare spør mer. Alle her inne vil ha ett eller annet å komme med når ting blir mer spesifikt
Loggført
pWolf - Part of the AirWolf crew
http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266
1965 t1
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...