Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« på: mai 05, 2015, 21:56:16 pm » |
|
Her kommer en ny tråd om en 1303 s Big, dette er en 73 mod som jeg kjøpte i går av en hær på forumet. Bilen har hvert lagret på en låve i 25 år, den er helt orginal og urørt Bilen skal på pkk, så får vi se hvilken stand den er i Hær er noen bilder
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2015, 22:12:39 pm av Jb68 »
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #1 på: mai 06, 2015, 22:48:42 pm » |
|
Har i dag gått gjenom bilen og sjekket over ting før eu kontroll, demontert bremser for kontroll Det så veldig bra ut, visker motor virket ikke, den ble demontert og rep Demontert seter og tepper for kontroll av rust, alt ok Sprayet på tectyl for sikkerhetskyld, her er bilder
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: mai 06, 2015, 23:13:48 pm » |
|
tektyl innvendig =? Har ikke sett det før
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #3 på: mai 08, 2015, 22:16:10 pm » |
|
Har lakkert felger i dag, bilde før og etter Venter på service kit fra unneberg, tror det trenges å bytte olje+++++
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #4 på: mai 08, 2015, 22:41:19 pm » |
|
Felgene ble skikkelig fine , tommel opp
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #5 på: mai 08, 2015, 22:55:32 pm » |
|
Takk for den, må jo prøve seg frem Har ingen erfaring med bobler, har lyst å prøve meg på en liten senking
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #6 på: mai 09, 2015, 12:17:26 pm » |
|
senk blir pent det. har en 73 1303 gullboble selv - artige biler
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #7 på: mai 09, 2015, 22:54:04 pm » |
|
Hvordan er din senket, Hans. Bilder?
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #8 på: mai 13, 2015, 22:12:07 pm » |
|
Har hvert på pkk i dag, bremseskiver og slanger forran må byttes . Nye deler er bestilt Fikk en pakke fra unneberg med service deler i dag, har overhalt forgasser i dag
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #9 på: mai 19, 2015, 23:43:48 pm » |
|
Er ferdig med service på motor, byttet bremseslanger, bremseskiver og byttet ståredemper Har gjort lit senking på bilen ble mye beder. Montert gassdemper bag,skall på etter koktroll i morra
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #10 på: mai 19, 2015, 23:48:23 pm » |
|
Er ferdig med service på motor, byttet bremseslanger, bremseskiver og byttet ståredemper Har gjort lit senking på bilen ble mye beder. Montert gassdemper bag,skall på etter koktroll i morra
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #11 på: mai 21, 2015, 23:21:33 pm » |
|
Nu e gullklumpen godkjent og registrert,byttet bremseslanger og styredemper OK
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #12 på: mai 21, 2015, 23:35:07 pm » |
|
Senket støtfangeren forran 5 cm, syntes det ble bra. Hva synes vwfolket ?
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #13 på: mai 23, 2015, 22:10:49 pm » |
|
Var på Vårmønstring i dag , fikk ganske mye oppmerksomhet. Her er,n sammen med en gammel opel.
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #14 på: mai 24, 2015, 03:21:45 am » |
|
Gullboble er tøft! felgene og senken kler bilen veldig godt, men i mine øyne er senking av støtfanger aldrig noe som gjør bilen finere/kulere. Bare min mening!  Kul bil ellers! tøft med de svarte stripene! 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #15 på: mai 24, 2015, 09:59:15 am » |
|
Takk for tilbakemelding, æ må bare prøve mæ frem til hva jeg vill,
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
hauganfoto
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø
Jørn Kristensen
|
 |
« Svar #16 på: mai 24, 2015, 16:52:59 pm » |
|
Herlig bil. Velkommen i gullboblegjengen.
 20150410_172141.jpg (87.81 KB. 800x600 - vist 458 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
1954 Tempo Handy 1954 Ferguson gråtass 1973 1303s Og to bruksbiler...
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #17 på: mai 31, 2015, 21:37:32 pm » |
|
Har nu bytte skiver og kalippere, sleit litt med at de gamle hengte på under kjøring.
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #18 på: juni 01, 2015, 22:25:51 pm » |
|
Har montert nytt exsosanlegg( det ble mye finere lyd) , og montert elektronisk tenning.
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #19 på: juni 08, 2015, 22:07:09 pm » |
|
Har gjort en liten oppdatering i motor romet ,demontert alt av deksel, rengjort ,lakkertog montert nye forgassere. Lurer på hvor mange hester det er nå med elektr tenning,efektanlegg og 2 stykk weber 34 forgassere. Er det noen som fortelle ca HK på denne 1600 motor?
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #20 på: juni 08, 2015, 23:32:20 pm » |
|
Ser jo bra ut dette !  Om ting er justert riktig og det ikke er gjort noe mer med motoren så vil jeg gjette på ca 65hk (om motoren var frisk fra før) altså 15hk ekstra. Alt over dette er nok kun i drømmeland  Du merker sikkert god forskjell!
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #21 på: juni 12, 2015, 09:13:42 am » |
|
Ja det merkes at det er mere power i motor nå, serlig gassrespons. Til vinteren må det gjøres mere målet er rundt 100 hk, må forske på hva som må gjøres. Tar gjerne i mot forslag på hva som må gjøres!
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Follo
|
 |
« Svar #22 på: juni 12, 2015, 19:55:43 pm » |
|
Uten at jeg er no ekspert på motor så tipper jeg at du må over på 1915ccm sylindersats. Jeg har nesten 100 hester i min 1915 motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #23 på: juni 16, 2015, 22:27:46 pm » |
|
Har montert nye gassdempere og senkefjærer forran ,har byttet dekk forran til 175/65/15. Bilen måler nå fra garasjegulv til skjermkant 64 cm og stuket ble bedere.
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #24 på: juni 20, 2015, 08:54:07 am » |
|
Var på 4hjulskontroll etter senkingen, det ble MYE BEDERE å kjøre . Hær oppe i nord e d så dålig vei at bilen var ikke kjøranes med, men nu e den bra.
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #25 på: juni 21, 2015, 23:41:10 pm » |
|
Uten at jeg er no ekspert på motor så tipper jeg at du må over på 1915ccm sylindersats. Jeg har nesten 100 hester i min 1915 motor.
Ikke nødvendigvis. Fult mulig å få over 100hk i en 1600 motor og det er flere i Norge som har det. Kommer veldig ann på hvordan man bygger motoren. Det er lettere å fa 100hk i en 1915ccm enn 1600ccm mye fordi du allerede har den fordelem med større volum. Dette gir deg automatisk også høyere komp på umodifisert topp(er). Skall man nå målet om 100hk i en 1600 motor så vil jeg nå si att du MÅ øke kompen en god del (9,5 ++) + porting er å anbefale. Du MÅ ikke ha større ventiler, men dette er jo en fordel. Altså kan det være like greit å kjøpe nye topper med større ventiler og så bearbeide disse. Gjør du ikke det så vil jeg nå si att du kan glemme 100 hk med mindre du går turbo. Du må ha en kvassere cam. en engle w110 er fint og bør holde for målet om 100 hk om topper er bearbeidet nok (høy nokk komp + puster bra) Jeg ville ha gått for 2 doble forgassere alla IDF eller DRLA ca 36mm-40mm er fint til gatebruk. kan bruke større og men disse jeg har nevt er veldig fine og enkle å få til å funke. Ville ha oppgradert vippearmene og til høyere utveksling. W110 er beregnet å bruke sammen med 1.25:1 HUSK!!! Vippearmsgeometri!!! Les rundt dette og ver nøye , ellers spiser motoren din ventilstyringer.... Effekt potte har du og denne bør holde fint til ønsket effekt. vet flere bruker denne exsosen med godt over 100 hk. Org veiv kan brukes, men anbefaler å få den avballansert. Mens du er i gang så vektjuster råder og stempler og! Sist men ikke minst! (Mye mer som kunne ha vert skrivi, men dette er jo ikke en motorbygge tråd) Få motoren justert profft etter den er ferdig. da vet du att du får maks ut av gasserne dine og att forbrenninga/blandingsforhold er i rute... PS: Jeg er ikke noen ekspert på dette feltet og det er sikkert mange som har ting å tilføye eller er uenige.... Dette er bare hva jeg mener.  Dette er en oppskrift (Med mangler) som skall kunne gi deg en 1600 på rundt 100hk eller mer.
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #26 på: juni 22, 2015, 06:18:02 am » |
|
Takk for gode svarv, dette blir vinterarbeide sammen med karosseri arbeide, motoren skal ut av bilen i vinter for oppgradering!
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #27 på: juli 05, 2015, 22:09:24 pm » |
|
Gjorde en test med mitt Teardrop prosjekt, måtte trille den ut fra garasjen for å se hvordan dette blir,dette er en mal for å se på
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #28 på: juli 05, 2015, 23:04:13 pm » |
|
Artig prosjekt !  Skall du bygge inn hjula eller skall di stå på utsiden slik som nå? Du får jo en god del mer plass om du bygger de inn!  Kult att du gjør det "sjæl" 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #29 på: juli 06, 2015, 20:55:24 pm » |
|
Hjulene skal hvere utenpå med bakskjermer og baklys fra boble 1303, litt ombygd med jævlig tøft!
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
|