Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #60 på: september 25, 2008, 22:22:28 pm » |
|
Handel ble det,hvis ikke hadde jeg kjøpt den selv,han får vel ta noen bilder og legge den ut og skrive litt om den selv. Han har jaktet en rat-look og så ble det en strøken til ratpris i steden,men jeg skal ikke ta i fra han moroa om og fortelle om den selv. Jeg legger ut bilder av min så fort jeg får den senket 
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

Fartsblind så langt det går
|
 |
« Svar #61 på: september 25, 2008, 22:25:19 pm » |
|
Handel ble det,hvis ikke hadde jeg kjøpt den selv,han får vel ta noen bilder og legge den ut og skrive litt om den selv. Han har jaktet en rat-look og så ble det en strøken til ratpris i steden,men jeg skal ikke ta i fra han moroa om og fortelle om den selv. Jeg legger ut bilder av min så fort jeg får den senket  Hehe, du får mase på han så det blir lagt ut i kveld! Gleder meg, vi får sammenligne når begge har senka  Skal kanskje senke ett indre hakk bak og, men den er litt sliten i ræva, så det trengs kanskje ikke med det første
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #62 på: september 25, 2008, 22:33:15 pm » |
|
Sliten bak er min også,der ser den senka ut (ja sier jeg da hvis noen spør om den er det,hehe). Bestilte meg nye cromdeksler bak og det framme under frontvindu fra Unneberg i går. Nå tenkte jeg skulle ha noe mer,hmm røde baklys og hvite blinklys som du har,det er en farlig hobby for lommeboka det her,hehe. Men morsomt da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #63 på: september 25, 2008, 22:39:34 pm » |
|
Sliten bak er min også,der ser den senka ut (ja sier jeg da hvis noen spør om den er det,hehe). Bestilte meg nye cromdeksler bak og det framme under frontvindu fra Unneberg i går. Nå tenkte jeg skulle ha noe mer,hmm røde baklys og hvite blinklys som du har,det er en farlig hobby for lommeboka det her,hehe. Men morsomt da  hehe det er sant det, hvertfall om du er student med 6900 i mnd før husleie =P du kan få kjøpe mine røde baklys muligens, de er selvmod, men ser helt greie ut, ingen som har merka at jeg har gjort det selv før jeg har sagt det. var helrøde med ryggelys, bare lakka ryggelyset. har bestilt meg noen fra en fransk butikk, så om de passer kan du få de som sitter på min nå mot en liten sum
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #64 på: september 25, 2008, 23:01:13 pm » |
|
Lysa dine ser jo helt greie ut de  Send meg en pm når du får de andre da så blir vi nok enige 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #65 på: september 25, 2008, 23:05:27 pm » |
|
Lysa dine ser jo helt greie ut de  Send meg en pm når du får de andre da så blir vi nok enige  will do  kommer vel til uka tenker jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #66 på: september 27, 2008, 15:44:11 pm » |
|
Hei Rulator,jeg måtte vist bytte dempere jeg også framme,etter og ha tatt de av så var det niks motstand i de,så demping har vært fraværende fremme en stund,syns den har oppført seg litt rart så det har kun vært fjærene som har tatt seg av dempingen. Appropå bilder av bil etter senking så fikk jeg beskjed fra han som skulle bytte de at du ser ikke så mye forskjell sånn til og begynne med,mange blir skuffet med en gang sa han,du må kjøre litt med bilen så vil de justere seg ned etterhvert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #67 på: september 27, 2008, 15:52:04 pm » |
|
Hei Rulator,jeg måtte vist bytte dempere jeg også framme,etter og ha tatt de av så var det niks motstand i de,så demping har vært fraværende fremme en stund,syns den har oppført seg litt rart så det har kun vært fjærene som har tatt seg av dempingen. Appropå bilder av bil etter senking så fikk jeg beskjed fra han som skulle bytte de at du ser ikke så mye forskjell sånn til og begynne med,mange blir skuffet med en gang sa han,du må kjøre litt med bilen så vil de justere seg ned etterhvert  ja har hørt man må kjøre de inn litt.. men noen ide om hvor lang tid dette faktisk tar? =P
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jubaluba
|
 |
« Svar #68 på: september 27, 2008, 15:54:10 pm » |
|
Det er ganske sant. Ble selv litt skuffet da jeg først satt på mine. Men den har satt seg ganske bra nå. Husker ikke hvor lang tid det tar å kjøre inn da.
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #69 på: september 27, 2008, 15:59:35 pm » |
|
Det er ganske sant. Ble selv litt skuffet da jeg først satt på mine. Men den har satt seg ganske bra nå. Husker ikke hvor lang tid det tar å kjøre inn da.
har du bilder? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #70 på: september 27, 2008, 16:09:28 pm » |
|
Noen ukers tid tar det nok,det kommer vel helt an på hvor mye du bruker den regner jeg med. Her jeg bor så er det fartsdumpere på kryss og tvers så jeg regner med at de bidrar til og få den ned raskere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #71 på: september 30, 2008, 23:03:19 pm » |
|
Hei rulator,ett spørsmål til deg,du skal jo(hvis ikke du har gjort det alt)bytte dempere og fjærer,kjøpte du bare demperene eller kjøpte du de komplett med hylse(holder) og gummi? Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk demperene fra Jøran i dag og fant ut at hylsa(holderen)som de gamle satt i var helt gjennomrustet og umulig og få separert så jeg må få skaffet de før jeg får montert det sammen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #72 på: september 30, 2008, 23:06:27 pm » |
|
Hei rulator,ett spørsmål til deg,du skal jo(hvis ikke du har gjort det alt)bytte dempere og fjærer,kjøpte du bare demperene eller kjøpte du de komplett med hylse(holder) og gummi? Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk demperene fra Jøran i dag og fant ut at hylsa(holderen)som de gamle satt i var helt gjennomrustet og umulig og få separert så jeg må få skaffet de før jeg får montert det sammen  skal ut å få gjort det i morra tidlig faktisk  jeg kjøpte kun demperne..satser på at alt går greit, Jøran tok en kjapp titt da jeg henta fjørene hos han og han syntes det så ganske greit ut, så satser på at det går greit jeg  menmen..nå har panseret låst seg. tror vaiern er for slækk, så får ikke åpna. vil nødig skjære ut håndtaket for å få det fiksa.. huff.. så om vi ikke får det opp i morra blir det jo ingen senk på meg  fikk du senka bilen din, eller venter du fortatt?
|
|
« Siste redigering: september 30, 2008, 23:08:25 pm av rulator »
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #73 på: september 30, 2008, 23:13:50 pm » |
|
Må få tak i holdere først,de så helt fine ut på min også,helt til de skulle av  Var vel fra 71 hele skiten kan jeg tenke meg(aldrig vært av). Når det gjelder panser som ikke åpner så kan det hende at den hendelen i hanskerommet går tilbake av seg selv,det gjør den i min,så jeg må legge noe i mellom som holder den nede eller så får jeg ikke åpnet det,prøv det før du gjør noe drastisk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #74 på: september 30, 2008, 23:15:59 pm » |
|
Må få tak i holdere først,de så helt fine ut på min også,helt til de skulle av  Var vel fra 71 hele skiten kan jeg tenke meg(aldrig vært av). Når det gjelder panser som ikke åpner så kan det hende at den hendelen i hanskerommet går tilbake av seg selv,det gjør den i min,så jeg må legge noe i mellom som holder den nede eller så får jeg ikke åpnet det,prøv det før du gjør noe drastisk  jeg har prøvd.. funker ikke  har bytta hanskeromet til et i plast, så da jeg festa vaieren på siden igjen ble den litt for slækk, men det funka alltid fordet.. så vet ikke, får prøve å ta ut radioen og få tak i vaieren med en tang og prøve det på den måten, hvis da ikke vaieren er røket..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #75 på: september 30, 2008, 23:22:18 pm » |
|
Det var noe dritt  Du er jo nødt til og få åpnet det siden du skal skifte fjærer og dempere,det er altid noe og gjøre med gamle biler ser det ut som,men det er heldighvis enkle ting som oftest da. Lykke til,håper du får fikset det,jeg må nok vente en stund til (men den som venter på noe godt osv) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #76 på: september 30, 2008, 23:24:39 pm » |
|
Det var noe dritt  Du er jo nødt til og få åpnet det siden du skal skifte fjærer og dempere,det er altid noe og gjøre med gamle biler ser det ut som,men det er heldighvis enkle ting som oftest da. Lykke til,håper du får fikset det,jeg må nok vente en stund til (men den som venter på noe godt osv)  jo takk.. går det ikke så er det bare å sette seg ned å gråte hehe. når jeg ENDELIG skal få senka den etter så mange år med drømming om det, så føkker det seg i siste liten. men men, satser på at vi får opp panseret i morra jeg. tenke positivt 
|
|
« Siste redigering: september 30, 2008, 23:27:36 pm av rulator »
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #77 på: oktober 01, 2008, 17:49:03 pm » |
|
Yes! Fikk lett opp panseret i dag, og bobla ble senka forran  STRÅLENDE satser på at den setter seg helt om ei lita stund   Tusen takk til lowNslow for hjelpa!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #78 på: oktober 02, 2008, 13:32:22 pm » |
|
Hei,det så bra ut det jo  Kommer du til å gå med meterstokken hver dag for å sjekke høyden?,hehe. Jeg har ringt halve Norge for å prøve å skaffe til veie fjærben og det har ikke vært lett,kom over ett par brukte på Hot Shop i Trøgstad som måtte demonteres før de blir sendt til meg,håper å få de før helga men jeg har mine tvil. Har ikke fått kjørt med bobla på en uke nå  og det begynner å verke både her og der (absidenser?).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #79 på: oktober 02, 2008, 13:38:20 pm » |
|
Hei,det så bra ut det jo  Kommer du til å gå med meterstokken hver dag for å sjekke høyden?,hehe. Jeg har ringt halve Norge for å prøve å skaffe til veie fjærben og det har ikke vært lett,kom over ett par brukte på Hot Shop i Trøgstad som måtte demonteres før de blir sendt til meg,håper å få de før helga men jeg har mine tvil. Har ikke fått kjørt med bobla på en uke nå  og det begynner å verke både her og der (absidenser?). hehe...hadde jeg bare hatt en meterstokk  menmen, tar det på øyemål  nå har jeg mista "senkeeffekten" av sliten ræv ser det ut som.. så får senke ett hakk bak en dag tenker jeg. får se..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #80 på: oktober 02, 2008, 13:41:38 pm » |
|
Hvordan var den og kjøre etterpå,merka du noen forskjell? Med det mener jeg at lå den bedre på veien eller er det ingen forskjell?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #81 på: oktober 02, 2008, 13:43:40 pm » |
|
det er annerledes hvertfall.. jeg ser mer nedover på en måte heh.. ser letter over panseret hvertfall. men jeg har jo KYB dempere, så det ble egentlig i overkant stiv for min smak..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #82 på: oktober 02, 2008, 13:48:43 pm » |
|
Ok,det går seg nok til etterhvert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #83 på: oktober 06, 2008, 16:54:00 pm » |
|
Den ble stilig!!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #84 på: oktober 06, 2008, 21:43:47 pm » |
|
Den ble stilig!!
jo takk  får senke den ett eller to indre hakk bak og, ble i høyeste laget bak nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #85 på: oktober 06, 2008, 21:45:32 pm » |
|
er som regel sånn, senker du foran går alltid rumpa til værs og da blir man som regel å senke litt der å!...
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
egon
Nybegynner

|
 |
« Svar #86 på: januar 12, 2009, 01:13:57 am » |
|
Hva er originalfargen på bilen din? Har maken men er i tvil om fargen er Poppy eller Clementin rød.
Egon
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
godlune
Medlem

|
 |
« Svar #87 på: januar 12, 2009, 01:16:16 am » |
|
Hva er originalfargen på bilen din? Har maken men er i tvil om fargen er Poppy eller Clementin rød.
Egon
L30B Kasanrot?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #88 på: januar 12, 2009, 09:59:26 am » |
|
Egon
L30B Kasanrot? Kasanrot blei levert på 72 modellen (som begynte august 71), mens 71 modellen blei levert med Iberischrot L31F. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
1303S73
Supermedlem