mai 04, 2025, 22:30:48 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
bensinpumpe problemer
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: bensinpumpe problemer (Lest 2126 ganger)
N F
Seniormedlem
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
bensinpumpe problemer
«
på:
mai 16, 2015, 22:16:55 pm »
Jeg har en 1303LS fra 79 med injection motor. Det ser ut til at den ikke får bensin, pluggene er helt tørre, men det kommer gnist. Når jeg måler spenningen over bensinpumpen så er den på 2V når ledningene er koblet til og tenningen er skrudd av. Dersom jeg kobler fra den ene ledningen og måler så er det 12V mellom pluss ledningen og jord. Det blir altså et spenningsfall på 10V når jeg kobler til bensinpumpen, men den går ikke rundt. Jeg trodde det var en kortslutning i pumpa, så jeg kjøpte en ny i butikken, men det var samme resultat med den også. Hva er galt? Jeg har hatt motoren ut av bilen, men kan ikke se at det er noen ledninger i motorrommet som er koblet feil eller ikke koblet til. Det er en brun ledning under baksetet som følger pluss ledningen fra batteriet som ikke er koblet til noe. Brun er normalt sett jord. Det er også et René under baksetet som jeg ikke vet hva er til som muligens mangler en ledning. Kan dette være relatert?
Innspill tas imot med takk :-)
Loggført
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: bensinpumpe problemer
«
Svar #1 på:
mai 17, 2015, 11:38:35 am »
Fant dette på TheSamba:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/76-79111wiring.jpg
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/76-79111wiring-key.jpg
Slik jeg leser dette strømskjemaet styres pumpen (G6) av et dobbelrele (J40). Hvor releet sitter vet jeg ikke, men er det under baksetet, kan det være at den brune ledningen du har til overs skal inn på 85 på det releet viss 85 er ledig?
Viss ikke dette stemmer må du finne releet (J40) og måle om du har 2V på utgang (88d) og inngang (88y) når du måler det på pumpen. Har du 2V på utgang og 12V på inngang er nok releet eller koblingene problemet
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
N F
Seniormedlem
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
Sv: bensinpumpe problemer
«
Svar #2 på:
mai 17, 2015, 14:22:49 pm »
Tusen takk Svein, jeg skal sjekke det!
Loggført
N F
Seniormedlem
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
Sv: bensinpumpe problemer
«
Svar #3 på:
mai 18, 2015, 18:35:18 pm »
Reléet som satt under baksetet måtte skiftes, men det har ikke nummer 88 på seg. Det står 30, 85, 86 og 87 på det. Er det fordi reléet til bensinpumpa sitter et annet sted, eller er det blitt byttet ut? Kan jeg i så fall bruke dette reléet, men koble ledningene til en annen kontakt i stedet? F eks 87?
Loggført
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
Sv: bensinpumpe problemer
«
Svar #4 på:
mai 19, 2015, 07:46:43 am »
Det sitter ett dobbelrele i nærheten av motorstyringen mest sansynlig i h. side bak bakseteryggen begynn med å sjekke der.
Loggført
1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun
1937 swithun s98
Meld deg inn i klubben vår:
http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
N F
Seniormedlem
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
Sv: bensinpumpe problemer
«
Svar #5 på:
mai 19, 2015, 14:04:44 pm »
Mener du bak baksetet der hjernen til innsprøytningen sitter?
Loggført
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
Sv: bensinpumpe problemer
«
Svar #6 på:
mai 20, 2015, 12:27:20 pm »
ja sitter på samme braketten.
Loggført
1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun
1937 swithun s98
Meld deg inn i klubben vår:
http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...