Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« på: juni 24, 2015, 13:25:55 pm » |
|
Har lest i trådene fra 2010 og 2011. Veldig bra video fra Knasten, som demonstrerer trykkfall og væskemengde på retur med de samme 1600cc dysene jeg bruker, men mindre pumpe. Har en EFI originaltank som jeg tenkte å bruke begge rørene i bunn til å mate 044 pumpene gjennom 8mm slange, videre gjennom begge fuel rails, gjennom Aeoromotive regulator med retur til tanken gjennom 6mm røret som er originalt. Enten lar jeg returen gå i tanken gjennom det 15mm lufterøret på toppen, eller borer inn nytt løp i tank.
Noen tanker rundt dette folkens? Eller må jeg legge opp AN8 ut og AN10 i retur? skal dimensjoneres nok for 670hk E85.
|
|
« Siste redigering: september 02, 2015, 08:19:44 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: juni 24, 2015, 13:51:25 pm » |
|
Legg AN tur retur. AN6 tur og An8 retur.
Eller AN8 begge veier. Mer enn plenty, og mye lettere. 044ene i parallell eller serie?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: juni 24, 2015, 13:52:30 pm » |
|
Sveis på en AN8 bung til retur.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #3 på: juni 24, 2015, 16:02:34 pm » |
|
Pumpene er montert i parallell. Har ikke lyst å sveise i tanken da den er med bensin. Noen forslag til gode skrukoblinger? Som og tåler e85? Bilder av de tre pumpene som mater, og de to har jeg på returen.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: juni 24, 2015, 19:19:32 pm » |
|
Hva mener du med pumper på returen? Du skal vel ha tank pumpe fuelrails regulatur tank, med slanger mellom alt såklart.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: juni 24, 2015, 21:03:40 pm » |
|
Hvor mange 044er er det plass til i en roadster  2 stk holder LENGE! tank Filter Pumpe(r) Evt filter Fuelrails Regulator Tank
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: juni 24, 2015, 21:21:08 pm » |
|
Og pumper på returen blir vare tull..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: juni 24, 2015, 22:49:57 pm » |
|
filter, pumpe med innebygd filter, og så filter er vel litt filter over kill Erlend :-D Og angående 5 pumper så tror/håper jeg at Jan Olav bare er litt spøkefull.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: juni 24, 2015, 23:07:18 pm » |
|
filter, pumpe med innebygd filter, og så filter er vel litt filter over kill Erlend :-D Og angående 5 pumper så tror/håper jeg at Jan Olav bare er litt spøkefull.
Jeg har handlet inn pre og post-pumpe filter Tenkte filter på returen og men droppet det 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #9 på: juni 25, 2015, 08:02:38 am » |
|
 Det stemmer at det er en spøk ja.. Har det dobble settet, så det blir to stk paralellkoblet på mating. Så da blir flowen slik: (Dette er de faktiske delene jeg har på hylla) Tank Dette filteret flower 1000hk med E85
 filter.jpg (29.24 KB. 800x433 - vist 165 ganger.) Pumpene flower 1400hk bensin
 bensin1.jpg (30.52 KB. 500x330 - vist 174 ganger.) Fuelrails og 45mm spjeldhus fra VW Speedshop
 spjeldhus-1.jpg (72.58 KB. 800x600 - vist 207 ganger.) Trykkregulatoren er velprøvd i større oppsett enn mitt
 _57.jpg (24.39 KB. 463x600 - vist 170 ganger.) og tilbake til tank. For å unngå et eventuelt problem med for dårlig flow på retur, tenkte jeg å starte pumpe nr 2 ved behov. Enten fra en bensintrykkbryter, map signal, tps, endebryter på gass spjeld eller noe. Hvis jeg gjør det, må jeg sette på en tilbakeslagsventil på pumpe 2, eller holder den tett når den er avslått?
|
|
« Siste redigering: juni 25, 2015, 08:08:21 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #10 på: juni 25, 2015, 09:22:02 am » |
|
For å unngå et eventuelt problem med for dårlig flow på retur, tenkte jeg å starte pumpe nr 2 ved behov. Enten fra en bensintrykkbryter, map signal, tps, endebryter på gass spjeld eller noe.
Hvis jeg gjør det, må jeg sette på en tilbakeslagsventil på pumpe 2, eller holder den tett når den er avslått?
dette trur jeg bare blir problemer. og helt unødvendig komplisert. du vil få variasjon (økning) i bensintrykket ditt når pumpe 2 slår inn. legg heller opp en god returslange
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #11 på: juni 25, 2015, 11:33:28 am » |
|
Tror du det holder med AN8 som retur ved cruising og tomgang når jeg kjører to pumper?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #12 på: juni 25, 2015, 12:20:22 pm » |
|
Tror du det holder med AN8 som retur ved cruising og tomgang når jeg kjører to pumper?
Ja. Bruk så mange rette koblinger som mulig kontra bøyde, da de rette er større innvendig
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #13 på: juni 25, 2015, 13:11:45 pm » |
|
Ok, flott. Vet og at det er forskjell i flow på de forskjellige leverandørene.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #14 på: juni 25, 2015, 13:32:39 pm » |
|
Har ikke oversikt over AN. Jeg bruker 10mm returslange på 2 044pumper.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: juni 25, 2015, 13:34:22 pm » |
|
hvor mye strøm bruker to 044 pumper? Kan man kjøre lenge med to pumper gående?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #16 på: juni 25, 2015, 14:03:33 pm » |
|
De drar vel rundt 15-16 Amp pr stk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #17 på: juni 25, 2015, 23:27:45 pm » |
|
Jeg har montert 90A dynamo. Har 3 vifter og setevarme ++ som trekker 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #18 på: juni 26, 2015, 10:53:50 am » |
|
hvor mye strøm bruker to 044 pumper? Kan man kjøre lenge med to pumper gående?
er vel ikke noe begrensinger på dette , foruten att du har fuel på tanken og ladesystem som gir mer en det brukes 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #19 på: september 02, 2015, 08:17:32 am » |
|
Hei
Vil gjerne løfte opp denne tråden igjen da det nærmer seg montering og jeg har funnet noen mulige design-glipper..
Så i går kveld at de doble pumpene mine har 1 stk felles AN8 inn fra tank/filter og 1 stk felles AN6 ut til motor. Blir AN6 for lite til å mate i verste fall 650hk med E85?
Oppdaget også at Aeromotive regulatoren har AN6 porter. Blir dette for lite til å slippe returen greit tilbake til tanken? Hjelper det å bruke AN8 rør tilbake til tanken selv om det bare er AN6 på regulator?
Har bare ikke lyst å montere det inn nå også finne ut at det feil..
Men i følge Erlend bør dette gå bra. Andre som har synspunkter?
|
|
« Siste redigering: september 02, 2015, 08:25:18 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #20 på: september 02, 2015, 08:21:51 am » |
|
An8 fra tank til filter og til pumpe. An8 bakover. Y til 2 stk AN6 til fuel rails An6 til regulator An8 fremover og til returen i tanken
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #21 på: september 02, 2015, 08:22:41 am » |
|
Jeg har ikke noe godt svar. Men husk at du driver og pumper drivstoff med høyt trykk (3-6 bar? du skal vel lade 3 bar eller..). Det flower ekstremt mye mer enn i et forgasseroppsett, der trykker et 1/10 av det du opererer med nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #22 på: september 02, 2015, 08:29:19 am » |
|
An8 fra tank til filter og til pumpe. An8 bakover. Y til 2 stk AN6 til fuel rails An6 til regulator An8 fremover og til returen i tanken
Da blir det også Y fra fuelrails og inn i regulator for retur da?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #23 på: september 02, 2015, 08:31:05 am » |
|
Har du ikke regulator med 2 inntak så må du Ye det inn til regulator ja
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #24 på: september 02, 2015, 09:02:00 am » |
|
044 pumper er "sultne" og dem trenger en stor tilførsel med pre-filter. Injectors behøver 40 micron pre-filter for å ikke tette seg, spesielt injectors uten screen filter. Jeg hadde valgt så stor og rett tilførsel til pumpene som mulig og deretter AN8 hele veien selv om AN6 sikkert rekker det også.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #25 på: september 02, 2015, 09:04:32 am » |
|
Om du skal ha 2stk 044 pumper hadde jeg TIGet inn en AN8 fitting til under tanken, slik at hver pumpe har hver sin AN8 tilførsel..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #26 på: september 02, 2015, 17:13:05 pm » |
|
Skal man ikke ha Trykkregulatoren før Fuelrailsen da?
Retturen kan mann han den på bunn av tanken eller er det best å ha den på toppen da???
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #27 på: september 03, 2015, 08:00:54 am » |
|
Skal man ikke ha Trykkregulatoren før Fuelrailsen da?
Retturen kan mann han den på bunn av tanken eller er det best å ha den på toppen da???
Nei, på de aller fleste oppsett jeg har sett har de regulatoren til slutt. Returen kan være i bunn. På denne fuelcell`en er det 2xAN8 i bunn og en AN6 i toppen. Lufting er det i påfyllingslokket, men tror og den er beregnet for lufting fra den i toppen via en sånn ventil som stenger om den havner opp/ned. Så jeg satser på å bruke den ene AN8 til å fore de to pumpene og den andre til retur, samt bruke AN6 lufteventil. Tenkte litt på om jeg burde snu tanken slik at uttakene kommer bakover, så jeg ikke får mangel på bensin ved akselerasjon/eventuelt hjulløft.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|