mai 05, 2025, 13:38:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Select a dropp.  (Lest 1310 ganger)
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem

Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....

Vis profil
« på: juli 30, 2008, 07:58:43 am »

Har lest litt i noen gammle vw trends jeg har på loftet.
Der var flere av bilene senket i "nesa" ved hjelp av "select a dropp". Hvordan fungerer det?? Høres for meg ut som en fast forstilling med senking. Er feks dette en pen måte å si at forstillinga er kappet, vridd og sveiset igjen??
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: juli 30, 2008, 08:09:02 am »

Litt komisk at du spør om det med et sånt nick.  Blunker
EMPI Select a drop har du sett før. Google det så får du frem bilder. Det er en senkesats som du kapper og sveiser inn på røret.
"Select" a drop er Empi´s spill på at du kan velge høyden på senkingen. I riktig gamle dager var det ikke så vanlig å kappe og vri forstilligen, man tok heller ut fjærpakken og sagde av et blad eller to. Da ble pakken mye svakere, og bilen lavere. Lurt, ikke sant?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #2 på: juli 30, 2008, 09:04:21 am »

EMPI Select a drop har du sett før. Google det så får du frem bilder. Det er en senkesats som du kapper og sveiser inn på røret.
"Select" a drop er Empi´s spill på at du kan velge høyden på senkingen. I riktig gamle dager var det ikke så vanlig å kappe og vri forstilligen, man tok heller ut fjærpakken og sagde av et blad eller to. Da ble pakken mye svakere, og bilen lavere. Lurt, ikke sant?

Jeg har en nabo som sverger til den sistnevnte løsningen der. Vel å merke 15 år siden sist han hadde boble da...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: juli 30, 2008, 09:19:07 am »

Skal være litt komisk hvis ikke blir ikke livet spesielt artig;)
Ellers takk
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: juli 30, 2008, 09:50:48 am »

Jeg har en nabo som sverger til den sistnevnte løsningen der. Vel å merke 15 år siden sist han hadde boble da...
[/quote]

Jeg har også hatt den på min bil, og likte den mye bedre enn puma varianten siden justeringen er trinnløs. Lettere å komme til var det og.
Ulempen er selvfølgelig at rørene må kappes ift. de som f.eks CSP selger som bare krever litt fresing av rørene.
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: juli 30, 2008, 12:22:22 pm »

Jeg holder på å korte inn en forstilling til bobla mi nå.
Jeg har hjøpt såkalte sway away's som jeg skal plukke deler fra og bruke på dette prosjektet. Kommer til å bruke alle delene fra disse bortsett fra selve røret, da dette ikke har nøyaktig samme dimensjon som det som er på den orginale forstillinga. Disse er helt geniale å justere. Bare snike armen under og skru, og vipps så er bilen lavere. Feilen med disse er vel at det ikke er noen ordentlig låsing av fjærfestet. Jeg kommer også til å montere den nederste "opp ned og vendt" for å ikke slipe av justeringsskruen ved kjøring. Vurderer å lage en liten prosjekttråd rundt denne jobben da jeg har en misstanke om at måten jeg kommer til å gjøre dette på ikke er verken den enkleste eller vanligste. Sikkert gøy for andre å sitte å le av det jeg gjør Blunker Men skal man få gjort noe riktig må man gjøre det selv.
« Siste redigering: juli 30, 2008, 12:31:06 pm av empiboy » Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!