Martin Sørlie
Supermedlem
    
Innlegg: 546
Bosted: Lørenskog
The driver
|
 |
« på: juli 03, 2015, 17:58:21 pm » |
|
Fikk ikke inn to av fjærene, og nå har jeg da to fjærblader som er kilt fast akkurat på vei inn i ringen... Håper på få de ut, men er ikke så lysten på å ødelegge ringen ved å prøve mer. Er det et problem om jeg mangler et par blader? Litt mykere bør vel ikke være krise når du senker og har stivere dempere?
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: juli 03, 2015, 21:29:58 pm » |
|
Hvordan holdt du de sammen når du tredde de inn? Tape funker fint 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
    
Innlegg: 546
Bosted: Lørenskog
The driver
|
 |
« Svar #2 på: juli 04, 2015, 01:00:56 am » |
|
Hvordan holdt du de sammen når du tredde de inn? Tape funker fint  Tape er en fæl tanke, det er problemet:-p Men, problemet ble løst. Fikk alt ut, og la inn pakka fjærblad for fjærblad. Maks fem minutter, null teip, og alt ble helt knall!!
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #3 på: juli 04, 2015, 01:15:35 am » |
|
Jeg bruker strips. Den holder de samlet, sklir når den treffer i midten og setter deg ikke fast
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: juli 04, 2015, 01:41:52 am » |
|
Sist jeg gjorde dette så manglet jeg strips.. Tapet motsatt vei, med limet ut, og skled fint på plass 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
    
Innlegg: 546
Bosted: Lørenskog
The driver
|
 |
« Svar #5 på: juli 04, 2015, 04:23:13 am » |
|
Men huff, å vite at det er strips eller teip inni der da.... *grøss*
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: juli 04, 2015, 05:38:51 am » |
|
En strips som ligger inntil senterhullet påviker absolutt null, men gjør monteringen veldig mye enklere/raskere.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: juli 04, 2015, 08:38:23 am » |
|
Greit..
Heng på hyssing på stripsen og dra den tilbake da?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
    
Innlegg: 546
Bosted: Lørenskog
The driver
|
 |
« Svar #8 på: juli 04, 2015, 16:03:00 pm » |
|
Endte med å bare legge fjær for fjær, siden hølet hadde fått litt juling. Tok vel knappe fem minutter og jeg slapp å vite at det er noe der.
Jeg er fullstendig klar over at det ikke har noe å si, men er litt detaljfrik på sånne ting.
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
|